نجات جان مصدوم ۴۵ ساله با بالگرد امدادی هلال احمر

غریب آبادی گفت: فردی که به دلیل سقوط از صخره دچار مصدومیت شده بود با کمک بالگرد جمعیت هلال احمر گلستان به مرکز درمانی منتقل شد.

«قاسم غریب آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهارکرد: براساس گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان گلستان ساعت ۱۹:۱۵ امروز (جمعه) یک مورد حادثه سقوط از ارتفاع در محور رامیان به شاهرود ( جاده اولنگ ) محدوده ارتفاعات قله قلعه ماران (منطقه گندم سوخته) به هلال احمر اطلاع داده شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۴ تیم عملیاتی از پایگاه شش‌آب آزادشهر با ۱۵ نفر نیروی انسانی به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی افزود: در این عملیات یک دستگاه آمبولانس،  دو دستگاه خودرو کمکدار سبک و تجهیزات فنی شامل ۳ ست کوهستان به کارگیری شده است.

 

غریب آبادی گفت: هم چنین یک فروند بالگرد در 3 ساعت و 15 دقیقه 3 سورتی پرواز در منطقه داشت. در این حادثه یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان توضیح داد:  در این حادثه یک مرد 45 ساله به دلیل سقوط از ارتفاع (سقوط از صخره) دچار آسیب در نواحی لگن و پای راست شده بود. با توجه به صخره ای و صعب العبور بودن منطقه تیم های جمعیت پس از چندین ساعت پیاده روی به محل حادثه رسیدند و با استفاده از ابزار و تجهیزات فنی نجات، فرد مصدوم را از عمق به سطح منتقل کردند.

 

وی اضافه کرد: به علت عدم امکان دسترسی زمینی جهت انتقال به مرکز درمانی، یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام و مصدوم توسط بالگرد به شعبه جمعیت هلال احمر آزادشهر انتقال و تحویل عوامل اورژانس داده شد.

 

کد خبر 1229372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha