برگزاری مراسم‌های عزاداری وفات حضرت معصومه(س) در کانون های مساجد

همزمان با فرا رسیدن سالروز وفات اخت‌الرضا(ع) مراسم‌های عزاداری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله عليها)، كه القاب ايشان طاهره، حميده، رضيه، محدثه و عابده است، در اول ذي القعده سال 173 هجري قمري در مدينه منوره متولد و در دهم ربيع الثانی سال 201 هجري قمری در قم وفات کردند.

حضرت فاطمه معصومه( سلام الله عليها) مظهر فضايل و مقامات معنوی است و روايات معصومين(عليهم السلام)، فضيلت ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می دهد .امام جعفر صادق (عليه السلام) در اين باره می‌فرمايند: آگاه باشيد كه برای خدا حرمی است و آن مكه است؛ و براي پيامبر خدا(ص) حرمي است و آن مدينه است و براي اميرالمومنين(ع) حرمی است و آن كوفه است. بدانيد كه حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشيد كه قم، كوفه كوچك ماست، بدانيد بهشت هشت دروازه دارد كه سه تای آن ها به سوی قم است. بانويی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسي بن جعفر (ع)، در آن جا رحلت مي كند كه با شفاعت او، همه شيعيان ما وارد بهشت می شوند.

 

همزمان با فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت معصومه(س) آیین بزرگداشت این روز در کانون های فرهنگی هنری مساجد صومعه سرا با حضور پرشور نوجوانان و جوانان مسجدی انجام شده است.

 

 

«یوسف نیک انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با تسلیت ایام حزن و اندوه سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: کانون‌های مساجد شهرستان صومعه‌سرا در سالروز رحلت کریمه اهل بیت (س) به سوگ می نشینند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: در مراسماتی که برگزار می‌شود سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) گوشهای از زندگانی گهربار و سیره آموزنده آن بانوی گرامی اسلام را برای مردم تبیین می‌کنند.

 

وی با بيان اينكه حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضايل و مقامات والايي است گفت: روايات معصومين (ع) فضيلت‌ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می‌دهد.

 

نیک انجام تصریح کرد: حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والامقام جهان تشيع است و مقام علمی بلندی دارد به اميد آنکه در روز محشر از شفاعت و محبت آن حضرت(س) محروم نشويم.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) عالم به علم حدیث بوده اند و احادیث بسیاری را به واسطه راویان موثق از اهل بیت (ع) نقل فرموده اند.

 

 

«امیر رمضانپور» با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: همزمان با شب وفات این حضرت ویژه مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام «منوچهر احمدی پور» در مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا برگزار کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی صومعه‌سرا با بیان اینکه در این مراسم یاد و خاطره شهدای شاهچراغ هم زنده نگه داشته شد افزود: پایان بخش این مراسم نوحه خوانی و سینه زنی بود.

 

وی گفت: کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین صومعه سرا در مناسبت های ملی و مذهبی نظیر اعیاد اسلامی و شهادت و ولادت ائمه معصومین (ع) و اهل بیت (ع) ویژه برنامه هایی را در مسجد اجرا می کند.

 

رمضانپور تصریح کرد: در این برنامه به بیان ویژگی های حضرت معصومه(سلام الله علیها) پرداخته شد که چگونه در پیوند و در طریق ولایت، گام برداشت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: برگزازی چنین برنامه هایی سبب نهادینه کردن فرهنگ و زندگی اهل بیت(ع) می شود.

 

گفتنی است؛ مراسم عزای کریمه اهل بیت (ع) در قریب 70 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد و ثواب طرح «تلاوت نور» این ایام به روح حضرت معصومه (س)، هدیه می شود.

 

کد خبر 1229451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha