۴۱ پروژه آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی تا دهه فجر تکمیل می‌شود

عباس زاده گفت: ۴۱ پروژه آبرسانی پایدار به روستاهای خراسان جنوبی تا دهه فجر امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز شنبه (۱۴ آبان) در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی، اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه های زیرساختی و محرومیت زدایی دولت آبرسانی به روستاها در سطح کشور است که این طرح در مرحله اول به عنوان آبرسانی به ۱۰ هزار روستا آغاز شد و در مرحله بعدی به تأمین آب شرب پایدار برای همه روستاها ارتقا پیدا کرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در فاز اول این طرح برای آبرسانی به روستاهای سطح استان ۴۹ پروژه آبرسانی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد و اکنون دارای پیشرفت ۴۰ درصدی است.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ روستای خراسان جنوبی مشمول این طرح آبرسانی است، افزود: در هفته دولت امسال طرح آبرسانی به ۱۹ روستا به اتمام رسیده است.

 

عباس زاده با اشاره به اینکه طرح آبرسانی پایدار به ۴۱ روستای خراسان جنوبی تا دهه فجر آماده بهره برداری می شود، گفت: همچنین ۳۰ روستای باقیمانده این طرح آبرسانی تا پایان اردیبهشت سال آینده به اتمام خواهد رسید.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای تکمیل مرحله دوم این طرح آبرسانی ۴۷۵ روستای در استان شناسایی شده است که ایجاد خط انتقال، حفر چاه، ایستگاه پمپاژ و مخزن برای آبرسانی پایدار به این روستاها در دستور کار خواهد بود.

 

وی بیان کرد: علمیات اجرایی فاز دوم طرح آبرسانی پایدار به روستاهای استان نیز به زودی آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ شاهد آبرسانی پایدار به همه روستاهای خراسان جنوبی باشیم.

 

عباس زاده به اجرای طرح مهم مجتمع آبرسانی خوشاب در شهرستان سربیشه اشاره کرد و افزود: این طرح ۲۰ روستا را شامل می شود که در حال اجراست و برای تکمیل آبرسانی به همه روستاهای محدوده باید طرح تکمیلی آن تهیه می شد که در دستور کار فاز اول طرح آبرسانی قرار گرفت.

 

 

کد خبر 1229457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha