جشنواره علمی، فرهنگی و هنری زکات در سمنان برگزار می شود

بحیرانی از برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و هنری زکات با عنوانت«هوا تو دارم» با موضوع خیر و احسان، زکات در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی بحیرانی» در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه  جشنواره علمی، فرهنگی و هنری زکات با عنوانت«هوا تو دارم» با اهداف برگزاری جشنواره علمی، ترویجی زکات، گفت: این جشنواره با هدف جریان‌سازی فرهنگ خیر و احسان، آگاه‌سازی، اقناع‌سازی و شناخت تاثیر واجب الهی زکات در محرومیت‌زدایی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم دینی، علمی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان درخصوص با سایر اهداف برگزاری جشنواره علمی، ترویجی زکات، تصریح کرد: ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ پرداخت زکات و نهادینه‌سازی و تبیین اثربخشی این فریضه واجب الهی در محرومیت‌زدایی و توجه به نقش زکات در کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی، چگونگی تحقق زکات مولد، راهکارهای تبدیل زکات به درآمد پایدار و رابطه زکات با سایر فرایض دینی، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره علمی - ترویجی و تکریمی زکات است.

 

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره زکات در ۱۳ محور با بهره گیری از فناوری های نوین و روش های بروز از جمله افزایش مشارکت خیران با فناوری روز، تدوین روش‌های نو در ترغیب مودیان زکات، ظرفیت‌ها و خلاء‌های قانونی ترویج فرهنگ پرداخت زکات، زکات و کنترل فقر اقتصادی جامعه، مدیریت امور خیر و احسان، مبانی فقهی زکات مستحب، زکات در فقه حکومتی برنامه‌ریزی شده است.

 

بحیرانی زمان برگزاری جشنواره را ۲۴ آذرماه سالجاری اعلام کردوافزود: این جشنواره در محور‌های کلیپ کوتاه، خوشنویسی، عکس نوشته، طراحی و نقاشی، متن ادبی و داستان نویسی، موشن گرافی و شعر، کتابخوانی، مقاله و... برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به اینکه همچنین علاقه‌مندان می‌توانند مقالات، پایان‌نامه، پژوهش و رساله  خود در موضوع زکات به دبیرخانه جشنواره زکات ارسال کنند اظهارداشت:علاقه‌مندان برای ارسال آثار می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیر پژوهشی جشنواره با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۹۷۲۵۳۳ تماس بگیرند.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به  انجام کار فرهنگی و پژوهشی در پرداخت زکات در سراسر کشور برگزار خواهد شد اضافه کرد: اهمیت تبیین فریضه زکات در جامعه با توجه به فرمایشات رهبری و ترغیب هرچه بیشتر مردم برای پرداختن به این مهم این جشنواره برگزار خواهد شد.

 

بحیرانی از مشارکت ۲۰ دستگاه فرهنگی هنری، اجرایی، دانشگاهی و مردمی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در برگزاری این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به جشنواره «هوا تو دارم» تا اول آذر ۱۴۰۱ است و به آثار برتر جوائزی از جمله تقدیر نامه معتبر همراه با جوائز نفیس در هر بخش تعلق خواهد گرفت.

 

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان به نقش رسانه در ترویج فرهنگ پرداخت زکات، نیز اشاره کردوگفت: رسانه‌ها در این زمینه بیش از پیش نقش‌آفرین باشند.

 

وی زکات را یک الگوی اقتصادی اسلامی برشمردوافزود: اگرچه فرهنگ اسلام کارو تلاش است و کمیته نیز به دنبال توانمندسازی است و قطعا زکات های پرداختی می تواند فرصتی برای توامند سازی خانواده های نیازمند باشد.

 

بحیرانی ترویج فرهنگ زکات کمک کننده به دهک‌های پایین جامعه است و در واقع پرداخت زکات کنترل کننده فقر اقتصادی جامعه است.

 

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به اقدامات ترویجی و تبیینی اجرا شده توسط کمیته امداد سمنان در زمینه ترویج فرهنگ زکات، اظهارداشت: خوشبختانه همراهی خوبی در زمینه زکات در سراسر استان و بین مسئولان وجود دارد.

 

وی از جمع آوری ۱۶ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان زکات با مشارکت ۱۵۸ روستای استان سمنان درسال جاری خبردادوافزود:۲۳۰ عامل زکات در استان سمنان برای جمع‌آوری زکات فعال هستند.

 

بحیرانی با تأکید براینکه ۱۰۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در استان سمنان برای فقرا هزینه می‌شودادامه داد: زکات جمع‌آوری‌شده در قالب کمک‌هزینه‌های تحصیلی، درمان بیماران، تهیه مسکن نیازمندان، تامین جهیزیه، آزادی زندانیان، کمک‌معیشت مددجویان و نیازمندان، ساخت طرح های عام‌المنفعه و  سایر موارد حمایتی هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با بیان اینکه ترویج فرهنگ زکات کمک کننده به دهک‌های پایین جامعه است  افزود:در واقع پرداخت زکات کنترل کننده فقر اقتصادی جامعه است.

 

کد خبر 1229477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha