سند مهندسی فرهنگی گلستان، نقشه راه توسعه فرهنگی و اجتماعی استان است

سمیعی گفت: سند مهندسی فرهنگی استان گلستان مجموعه کاملی از موضوعات و اقدامات را شامل می‌شود که می‌تواند نقشه راه دستگاه های فرهنگی استان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «فرهاد سمیعی» امروز (شنبه ۱۴ آبان) در سومین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان گرگان با حضور عیسی پایین‌محلی فرماندار این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه تنها با مشارکت و همراهی مردم قابل حل خواهد بود، اظهار کرد: مردمی کردن برنامه‌ها و طرح‌هایی که در حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی و فرهنگی تدوین و اجرا می‌شود یک ضرورت است و بدون حضور و مشارکت مردم توفیقی هم به دست نخواهد آمد.

 


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه لازم است زمینه مشارکت فعالانه کنشگران حوزه اجتماعی و فرهنگی را در موضوعات مختلف فراهم کرد، گفت: صرف اینکه منتظر منابع باشیم سبب جذب اعتبارات نمی‌شود و بهترین راهکار استفاده از ظرفیت و توان تشکل های مردم نهاد است.

 


وی با اشاره به ترسیم سند نقشه مهندسی فرهنگی استان و رونمایی از آن با حضور نماینده ولی فقیه در استان، بیان کرد: این سند مجموعه کاملی از موضوعات و اقدامات را شامل می‌شود که می‌تواند نقشه راه دستگاه های فرهنگی استان باشد.

 


سمیعی در ادامه به موضوع «تقسیم کار ملی» اشاره کرد و گفت: هدف از این موضوع پرداختن به وظایف اصلی دستگاه‌ها، پرهیز از موازی کاری و هدررفت منابع اعتباری است.

 


وی افزود: هر چقدر دستگاه های اجرایی شهرستان بتوانند با برنامه‌تر عمل کنند به طور قطع در جذب اعتبارات نیز موفق تر خواهند بود.

 

کد خبر 1229523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha