شیراز برای حضور سرمایه گذاران تاجیکستانی آمادگی دارد

اسدی گفت: شیراز برای حضور سرمایه گذاران تاجیکستانی در حوزه های مختلف آمادگی لازم را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسن اسدی، امروز شنبه (۱۲ آبان) در نشست دوجانبه تاجیکستان و فارس گفت: شیراز برای استقبال از سرمایه‌گذاران تاجیکستانی در ابعاد مختلف آمادگی کامل دارد.

شهردار شیراز افزود: زبان فارسی وجه اشتراک خوبی میان شیراز  و تاجیکستان به شمار می رود و مسافت نزدیک کشورهای حاشیه خلیج فارس و شیراز باعث ارتباطات نزدیکی بین این کلان‌شهر و آن کشورها شده است که برای تقویت ارتباط بین کشور  فارسی‌ زبان تاجیکستان با شیراز نیز تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: معابری در تاجیکستان به نام بزرگان ما نامگذاری شده و ما نیز در این خصوص برای تعامل فرهنگی با تاجیکستان اقدام خواهیم کرد.

اسدی تاکید کرد: گردشگری از جمله گردشگری سلامت هم حوزه تعامل خوبی با تاجیکستان است و شهرداری شیراز برای ایجاد بسترها و ظرفیت های سرمایه گذاری آمادگی لازم را دارد و از حضور سرمایه گذاران تاجیکستان در شیراز استقبال می کند.

محمد فرخ‌زاده هم در این نشست گفت: پیمان شانگهای اقدام ارزشمندی برای تعاملات است و کارگروهی ویژه باید برای کشورهای فارسی‌ زبان تشکیل شود.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: تشکیل این کارگروه موجب تقویت قدرت این کشورها در ابعاد مختلف به‌ ویژه روابط اقتصادی خود در آسیای میانه خواهد شد.

وی اضافه کرد: فارس دارای ظرفیت‌ های ویژه تاریخی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و حوزه سلامت است و برای  پذیرش سرمایه‌ گذاری در حوزه‌ های کشاورزی، پتروشیمی، گاز، صنعت و الکترونیک آمادگی دارد و بر موضوع گردشگری هم تاکید ویژه داریم.

فرخ‌ زاده‌ با اشاره به حوزه دانش‌ بنیان به عنوان موضوع مهم در نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد: فارس برای سرمایه‌ گذاری در این حوزه هم آمادگی لازم را دارد.

وی اعلام کرد: تمهیدات لازم برای پرواز مستقیم هفتگی شیراز به پایتخت تاجیکستان در نظر گرفته شده و برگزاری رویدادهای مشترک موجب افزایش مراودات با تاجیکستان خواهد شد.

خیرالدین عثمان‌زاده، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری کشور تاجیکستان هم گفت: ایران و تاجیکستان دارای ریشه‌ های مشترک تاریخی، فرهنگی و‌ هویتی هستند و  شخصیت‌ های شهیر شعر و ادب فارسی در تاجیکستان جایگاه والایی دارند و ایران بعد از استقلال تاجیکستان نخستین کشوری بود که با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کرد و خواستار  تقویت ظرفیت‌ های اقتصادی دو سویه تاجیکستان و فارس هستیم.

معروف عبدالرحمان، دبیر اول اقتصادی سفارت تاجیکستان در تهران هم با تقدیر از ۳۰ سال روابط دیپلماتیک ۲ کشور گفت:  تقویت مراودات اقتصادی در دولت سیزدهم مایه خرسندی است و کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور برای تحقق اسناد و تفاهم های کمیسیون مشترک پی‌ریزی شده است و خواستار برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی فارس در تاجیکستان و همکاری در حوزه های گردشگری سلامت، راه‌ اندازی خط پرواز مستقیم بین شیراز و دوشنبه و  همکاری در حوزه صنعت هستیم.

کد خبر 1229567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha