اعزام ۱۷۰۰ دانش‌آموز به جبهه‌های جنوب کشور

شعبانی با تاکید بر اعزام یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر به جبهه‌های جنوب کشور گفت: در ۶ ماهه دوم سال باید این تعداد دانش‌آموز به جبهه‌های جنوب اعزام شوند که اکنون کردستان آمادگی اعزام ۵۰۰ دانش‌آموز را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان،  سعید شعبانی شامگاه شنبه (۱۴ آبان) در جلسه قرارگاه پشتیبانی راهیان نور کردستان اظهار کرد: به واسطه دشمن‌شناسی شاهد حضور میلیونی اقشار مردم در ۲۳ آبان بودیم که حرکتی برای حمایت از انقلاب و محکوم کردن توطئه دشمنان بود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به عملکرد ۶ ماهه اول سال جاری افزود: ۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیزات و بازسازی زائرسراهای مریوان و بانه تزریق شد.

 

وی بیان کرد: در راستای اعزام راهیان نور دانش‌آموزی و اقشار مختلف مردم در ۶ ماهه نخست امسال پنج هزار نفر را به یادمان‌های بانه، مریوان اعزام کردیم.

 

شعبانی با اشاره به اینکه از ۲۸ استان کشور امسال زائرپذیر بودیم اعلام کرد: امسال ۳۳ هزار زائر وارد کردستان شدند و در مجموع ۹۹ نفر هزار روز میزبان زائران راهیان نور در استان کردستان بودیم.

 

وی به اجرای نمایش فرهنگی رزمی مجاهدت‌های خاموش پرداخت و اضافه کرد: این مراسم به مدت دو شب با همراهی حوزه هنری کردستان برگزار شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال نیز  یک‌هزار و ۷۰۰ نفر دانش‌آموز باید به جبهه‌های جنوب اعزام شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سپاه و آموزش و پرورش با مشارکت هم آماده اعزام ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان زائر به جبهه‌های جنوب را دارد اضافه کرد: نیاز است ادارات کمک کنند تا ۵۰۰ نفر دیگر به این رقم اضافه و در مجموع یک‌هزار نفر را بتوانیم به جبهه‌های جنوب اعزام کنیم.

 

شعبانی به اعزام زائران شمالغرب پرداخت و اذعان کرد: هشت هزار نفر زائر به شمالغرب باید اعزام شوند که تاکنون پنج هزار نفر اعزام شده‌اند و باید سه هزار نفر دیگر نیز اعزام شوند.

 

وی خواستار توجه به رنگ‌آمیزی و نوشته‌های دار بتنی مسیر جاده‌های استان شد و افزود: زیبنده نیست که از استا‌ن‌های دیگر زائرپذیر باشیم اما فضاسازی مناسبی در جاده‌های مسیر انجام نشود بنابراین ۶۰ دار بتنی در جاده‌های استان با یک‌هزار و ۸۰ متر  وجود دارد که نیاز به رنگ آمیزی دارند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین خواستار حمایت مالی اعضای جلسه در راستای تامین هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی یادمان خانم شیخان و یادمان زریوار مریوان شد و گفت: در بحث زائر سرای اهواز نقشه‌ها آماده و مکانی در شان زائران کردستانی خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه در بانه نیز زائرسراهایی در حال تکمیل و در حال ساخت است، از تامین اعتبار برای ساخت زائرسرای سقز خبر داد و یاد آور شد: زائرسرای دیگری نیز در مریوان ساخته خواهد شد تا زمینه پذیرش بهتر زائران در این شهرستان فراهم شود.

 

کد خبر 1229569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha