فرهنگ غالب آران و بیدگل بر پایه ایثار، شهادت و آموزه های قرآنی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: این شهرستان ملقّب به دارالشهدا و شهر نمونه قرآنی است که فرهنگ غالب آن بر پایه ایثار و شهادت و آموزه های قرآنی است

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اصفهان، با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی گفت: نامگذاری یک روز خاص برای یک مناسبت، نشان از اهمیت آن موضوع است و با گرامیداشت این مناسبت ها در روزهای خاصی از سال به گونه ای آن روز برای عموم مردم مطرح و در جامعه نهادینه می شود و نامگذاری ۱۴ آبان به عنوان روز شورای فرهنگ عمومی از جمله این روزهاست.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: «فرهنگ عمومی» فرهنگی عام است که در بستر جامعه شاهد آن هستیم و شهرستان آران و بیدگل ملقّب به دارالشهدا و شهر نمونه قرآنی است که فرهنگ غالب آن بر پایه ایثار و شهادت و آموزه های قرآنی است لذا اگر فرهنگ پاک و صاف و ناب محمدی (ص) داشته باشیم بسیاری از مشکلات ما حل و فصل خواهدشد.

 

ضابطی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی یک شورای سیاستگذاری، یک اتاق فکر و پارلمان فرهنگی و مرکز تصمیم گیری است و در حوزه فرهنگی و اجتماعی در رأس شوراها و ستادهای شهرستان است که در موضوع فرهنگ، مسائل اجتماعی و فرهنگی وارد بحث شده و مصوبات آن لازم الاجرا بوده و در زمینه مسائل فرهنگی و فرهنگ عامه مردم سیاستگذاری و تصمیم گیری می نماید.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل اظهار داشت: زیربنای تمام توسعه های شهری، اقتصادی و اجتماعی؛ توسعه فرهنگی است و علت همه چالش ها به دلیل عدم وجود توسعه فرهنگی می باشد لذا مادامی که توسعه فرهنگی محقق نشود حرفی در خصوص توسعه و پیشرفت نخواهیم داشت.

 

ضابطی با بیان اینکه «پیوست فرهنگی» تمامی شئون، وقایع و رویدادها و برنامه ها را دربر می گیرد،تصریح کرد: لازمه پیوست فرهنگی این است که همه دستگاه های اجرایی، اداری و دولتی شهرستان، وظایف محوله خود را در مأموریت ها و وظایف تعریف شده خود به فراخور زمان و جامعه تعریف و تدوین کنند و برای ارتقای فرهنگ عمومی و ایجاد فرهنگ عمومی سالم یک هم افزایی، همراهی و همکاری بین دستگاهی و بین بخشی لازم است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: شورای فرهنگ عمومی با رویکرد تحول آفرینی و ایجاد امید و بسترسازی برای بهبود شرایط فرهنگی نیاز به همکاری همه مردم و ارگان ها دارد.

 

ضابطی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و کوشش و خرد جمعی و همدلی همه مدیران اجرایی و فعالان و دلسوزان عرصه فرهنگ و هنر در حفظ و پاسداشت فرهنگ عمومی منطقه گام های بزرگی برداشته شود.

 

کد خبر 1229579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha