۲ شاعر جهرمی برگزیده کنگره ملی شعر «سردار جنگل» شدند

نعمت اللهی گفت: ۲ شاعر جهرمی موفق به کسب عنوان برگزیده در کنگره ملی شعر «سردار جنگل» شدند.

محسن نعمت اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: نخستین کنگره ملی شعر «سردار جنگل» به همت انجمن شعر و ادب رشت و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت «میرزاکوچک جنگلی» برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: این کنگره شعد در بخش های شعر کلاسیک، شعر سپید و نیمایی، ترانه، شعر کودک و نوجوان، شعر بومی با شرکت شاعرانی از سراسر کشور برگزار شده است.

 

وی بیان کرد: این کنگره با محوریت میرزا ؛ فرزند خلف ایران – میرزا ؛ مظلوم سربلند تاریخ – میرزا ؛ محور اتحاد اقوام ایرانی – میرزا ؛ یار شیدای سید الشهداء (ع) – میرزا ؛ در آیینه ی فرهنگ مردم – میرزا و اصحاب شیدای جنگل فراخوان داده شده است.

 

نعمت اللهی با اشاره به شرکت شاعران جهرمی در این کنگره شعر، عنوان کرد: «عبدالرضا کوهمال جهرمی» و «ایوب پرندآور» از شاعران جهرمی موفق به کسب عنوان دوم و سوم، در این کنگره شعر شدند.

 

وی اظهار کرد: تعداد 700 شاعر از سراسر کشور در این کنگره شعر شرکت کرده که شاعران جهرمی در بخش کلاسیک آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کرده بودند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم در پایان اظهار کرد: در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر «سردار جنگل» در تالار مرکزی رشت از 2 شاعر جهرمی برگزیده این جشنواره شعر تجلیل شد.

کد خبر 1229669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha