کار بازسازی مسجد «الحسینی» اردن تا پیش از ماه رمضان پایان می یابد

مسئول اجرای پروژه بازسازی مسجد الحسینی در اردن تاکید کرد که پیش بینی می شود بازسازی مسجد الحسینی پیش از ماه رمضان پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرای، مهندس مصطفی الطاهر، مسئول اجرای چهارمین پروژه بازسازی مسجد الحسینی گفت: پیش بینی می شود بازسازی مسجد الحسینی نیمه ماه مارس پایان یابد.

 

وی افزود: در آغاز طرح حفاظت از مسجد مطرح بود تا شکل تاریخی مسجد در شهر امان حفظ شود و به همین منظور سنگ های کف تعویض شد و نمای آن و سقف مسجد که دارای معماری اسلامی بود، مرمت شد.

 

وی تاکید کرد: همچنین وضوخانه بیرونی مسجد خراب شد و اصلاحاتی در وضوخانه مردانه و زنانه صورت گرفت و سیستم برق آن نیز درست شد.

 

مهندس الطاهر در ادامه اظهار کرد: مراحل بازسازی مسجد به خوبی پیش می رود و پیش بینی می شود تا پیش از ماه رمضان کار مرمت پایان یابد.

 

سه سال پیش نیز  مسجد الحسینی دچار آتش سوزی شد و «عبدالله دوم» پادشاه دوم در فرمانی دستور بازسازی این مسجد را ارایه کرد تا این مسجد را متناسب با جایگاه اسلامی و تاریخی آن مرمت و بازسازی شود و سبک معماری و روح طراحی اسلامی آن حفظ شود.

 

مسجد الحسینی در مرکز امان یک اثر دینی و مذهبی برجسته از نظر هویت و قدمت به شمار می آید و نخستین طرح عمرانی ساخته شده در پایتخت اردن است.

 

این مسجد از نخستین مساجد ساخته شده در اردن و از قدیمی ترین مساجد شبه جزیره عرب است و در طول دوره های مختلف مرمت و بازسازی شده است.

کد خبر 1229691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha