ترویج ارزش های دینی بستر کاهش آسیب های اجتماعی است

زیویار با تاکید بر ضرورت ترویج و تقویت فرهنگ اقامه نماز اول وقت، افزود: نهادینه سازی ارزش های دینی بستر کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « فرهاد زیویار» امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان، با تاکید بر ضرورت  توجه به تقویت ارزش های دینی، افزود: در این زمینه باید با برنامه ریزی مستمر اقدام شود.

 

وی افزود: ترویج و نهادینه سازی ارزش های دینیمهم ترین گام در مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

استاندار لرستان همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ اقامه نماز، افزود: نماز همواره مورد تاکید انبیا و اولیا الهی بوده است که مهمترین عبادت برای بندگان به شمار می رود و به تعبیری کلید درب بهشت است.

 

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز واسطه کمال انسان ها و بر رفتارهای اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

 

زیویار ادامه داد: در بحث ترویج فرهنگ نماز علاوه بر انجام اقدامات در حوزه سخت افزاری، تعمیق و تعلیم آموزه های این فریضه الهی توسط دستگاه های اجرایی ضروری است.

 

وی با بیان اینکه نماز علاوه بر آخرت انسان ها، بر امور دنیوی نیز تاثیرگذار است، ادامه داد: اقامه نماز موجبات آرامش روح را فراهم ساخته و بر رفتار و کردار نیز اثر می گذارد بنابراین اقامه آن در ادارات استان باید در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار لرستان افزود: مشارکت دستگاه ها در تقویت ارزش ها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

زیویار اظهار کرد: همچنین بهره گیری از ظرفیت اساتید و روحانیون در آموزش آموزه های فرهنگ نماز در جامعه بویژه در بین نسل جوان و نوجوان بسیار مهم می باشد.

کد خبر 1229696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha