خویشتنداری اصل برخورد با اغتشاشگران در سطح فارس بوده است

محبی پور گفت: شیراز نسبت به بسیاری از شهرهای کشور در اغتشاشات اخیر فضای آرام تری داشت زیرا خویشتنداری اصل برخورد با اغتشاشگران در سطح فارس بوده و تعداد مصدومیت ماموران انتظامی و امنیتی به نسبت اغتشاشگران پنج به یک بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسماعیل محبی پور، امروز یکشنبه (15 آبان) در نشست با جوانان که با هدف گفت‌و‌گو در مورد مسائل اخیر کشور برگزار شد، گفت: متوقف ماندن نظام موجب ناکامی خواهد شد اما توسعه روحیه نقادی و مطالبه گری تقویت جامعه و کشور را در پی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: نباید از تاثیرگذاری فضای گفتمان در جامعه ناامید شد و برای حفظ این فضا استفاده از رسانه ها، دعوت از مسئولان و پویایی تشکل های مردمی و پایداری در مسیر مطالبه ‌گری به رفع مشکلات در جامعه می انجامد.

وی با اشاره به اینکه موضوع جدایی فعالیت دولت و مردم همانند بسیاری از کشورهای دنیا در ایران جای ندارد، عنوان کرد: مردم ایران ذهن روشنی دارند و همه تشکل ها و جوانان باید در پیگیری مطالباتشان فعال باشند.

محبی پور ادامه داد: ماهیت وجود انسان با تاثیرگذاری در جامعه مفید است و حلقه‌ های میانی در جامعه اسلامی محرک اصلی جامعه است.

وی اضافه کرد: در کشوری که از دیرباز درگیر نظام دیوان سالاری رضاخانی است، فضای بسته و در هم تنیده اداری تشکیل شده است و شکستن آن کار ساده ای نبوده و نیازمند انقلابی اداری است و لازم است که تغییر ناگهانی پرشدت و بدون اغماض در این حوزه به انجام برسد.

محبی پور تصریح کرد: در دوره رضاشاه 90 هزار کارمند ظرف 6 ماه جذب شد تا نظامی متمرکز شکل گیرد، هر چند که کار سخت است اما باید تلاش کرد و اکنون در اداره‌ کل امور اجتماعی استانداری فارس بخش قابل توجهی از کار به دست سمن ها و تشکل‌ های مردمی واگذار شده است.

وی با بررسی سند راهبردی گام دوم انقلاب و تاکید بر به موضوع امنیت از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) گفت: آسیب شناسی و راهکاریابی در کنار نقد سازنده، گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه است.

محبی پور با اشاره به لزوم  شناسایی ظرفیت های قانونی برای مطالبه گری عنوان کرد: شیراز نسبت به بسیاری از شهرهای کشور در اغتشاشات اخیر فضای آرام تری داشت که علت آن عدم برخوردهای چکشی در مقابله با اغتشاشگران بود و خویشتنداری اصل برخورد با اغتشاشگران در سطح فارس بوده است و تعداد مصدومیت ماموران انتظامی و امنیتی به نسبت اغتشاشگران پنج به یک بوده است.

وی ادامه داد: ماموران ایستادند که کتک بخورند اما کمتر دستشان به سوی اغتشاشگران برای درگیری دراز شده است و تاکنون 6 مامور انتظامی و امنیتی در فارس در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیده ‌اند اما هیچ کشته‌ ای از اغتشاشگران در استان نداشتیم.

محبی پور تصریح کرد: شعور اجتماعی مردم فارس به آرامی فضای این استان کمک کرده است و در اغتشاشات اخیر در سطح این استان بیش از 80 درصد دستگیر شدگان آزاد شده ‌اند و بیش از نیمی از این افراد در 24 ساعت اول آزاد شده اند و هیچ پرونده قضایی برای آنها تشکیل نشده است اما با افرادی که سابقه دار هستند و با اسلحه به مردم حمله کرده است برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: با زنی که خانه فساد داشت و پول دیجیتال به حساب وی واریز شده بود تا از زنان بدکاره برای کشف حجاب و آشوب استفاده کند برخورد قاطع خواهد شد.

محبی پور تاکید کرد: رئیس کل دادگستری فارس در روزهای اخیر در جمع تعدادی از بازداشت شدگان اغتشاشات در شیراز حاضر شد و از آنها خواست که پنج دقیقه درباره نظام دیکتاتوری که شعار آن بعضا در بین اغتشاشگران سر داده می شود سخن بگویند و ویژگی‌ های آن را بیان کنند که هیچ کدام از این افراد نتوانستند در این باره صحبتی کنند چون جهان بینی خاصی نداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کارگروه اتباع و مهاجرین خارجی در استانداری فارس خبر داد و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های قانونی مدیریت فضای اتباع خارجی به طور جدی در دستور کار قرار دارد و اتباع غیرمجازی که در طرح سرشماری اتباع شرکت نکرده اند غیرمجاز تلقی می شوند و از 15 آبان طرح برخورد با ضایعاتی های و اتباع غیرمجاز در سطح استان آغاز خواهد شد.

محبی پور با اشاره به اینکه جایگاه تشکل‌ های مردمی طی 10 سال گذشته بسیار ترقی یافته است، گفت: این موضوع موجب امیدآفرینی شده است و همچنین بخش مهمی از انتظارات رتبه بندی و مطالبات فرهنگیان توسط دولت و مجلس طی ماه های اخیر حل شده است که اقدام خوبی به شمار می رود.

وی به آمار و اطلاعات شهدا و مجروحان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هم اشاره کرد و ادامه داد: در این حادثه یک  زن و 12 مرد به شهادت رسیدند که یک نفر زیر 10 سال ، 2 نفر زیر 15 سال و 6 نفر بین 30 تا 50 سال سن داشتندو حضور جوانان و کودکان معصوم بین شهدای این حادثه کاملا مشهود است.

محبی پور اعلام کرد: در این حادثه همچنین 30 نفر نمجروح و مصدوم شدند که 9 نفر زن و 21 نفر آنها مرد هستند و سه کودک زیر 10 سال و چهار کهنسال بالای 70 سال از مجروحان این حادثه تروریستی بوده اند.

کد خبر 1229775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha