بهره برداری از ظرفیت های حوزه کشاورزی بستر تحقق رشد وتوسعه است

کارشناس کشاورزی گفت: بهره برداری بهینه از ظرفیت های حوزه کشاورزی استان بستر رشد و توسعه استان و تقویت فرصت اشتغال روستایی است.

« مرتضی حسنوند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با تاکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد زنجیزه تولید محصولات کشاورزی، اظهار داشت: ایجاد زنجیره تولید محصولات کشاورزی ارزش افزوده را بیشتر باعث افزایش توسعه روستایی و کاهش مهاجرت میشود.

 

وی بیان کرد:  استفاده از آب سبز به عنوان یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مهم در رونق بخش کشاورزی محسوب می شود.

 

حسنوند با بیان اینکه آب سبز  منبعی حیاتی برای رسیدن به اهداف و ارتقاء امنیت غذایی کشور خواهد بود، ادامه داد: آب سبز در مناطق غربی کشور بویژه استان لرستان به خوبی وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از این منبع می تواند بستری برای ارتقای کشاورزی، استفاده مطلوب از اراضی حاصلخیز و کاهش فشار بر روی منابع آب زیرزمینی شود.

 

این کار شناس با اشاره به اینکه حدود ۷۷ درصد اراضی لرستان دیم می باشد اظهار کرد این امر نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای استان برای ارتقاء امنیت غذایی و کمک به  افزایش تولیدات کشاورزی در این استان وجود دارد.

 

حسنوند اظهار داشت: باید به ظرفیت سازی نیروی انسانی، انتقال یافته ها به مزارع ، تهیه و تدارک گونه‌های گیاهی، حاصلخیزی خاک و حفظ رطوبت توجه شود.

کد خبر 1229803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha