سخنان نسنجیده برخی عالمان دینی، نقشه های دشمنان را برای اجرا تسهیل می کند

ماموستا شیخی،گفت:ما مردم اهل سنت و اهل تشیع با هم نه تنها مشکلی نداریم بلکه برادروار باهم زندگی می کنیم اما سخنان برخی از عالمان دینی باعث می شود این برادری و انسجام مخدوش شود، که این همان برنامه دشمنان وحدت جهان اسلام است.

ماموستا ملا احمد شیخی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه؛ با اشاره به دسیسه های دشمن و ایجاد تفرقه بین مسلمانان، گفت: علما و بزرگان اسلام باید هوشیار باشند تا بلندگوی تفرقه دشمنان نشوند و آب در آسیاب دشمن نریزند، هر فردی که بخواهد با ایجاد شبهه موجب اختلاف بین شیعه و سنی شود، در حقیقت گام در مسیر دشمنان گذاشته است.

 

 

امام جمعه ثلاث باباجانی افزود: نباید اجازه دهیم که وحدت و همدلی منطقه خدشه دار شود، ضرورت دارد با همه وجود از پیوستگی و قوام جامعه اسلامی دفاع کنیم.

 


وی خاطرنشان کرد: ملت ایران از هر دین و مذهبی زندگی مسالمت آمیزی در کنار همدیگر دارند و تاکنون هیچ کسی نتوانسته که بین آنها اختلاف ایجاد کند لذا دشمن همواره برای ایجاد شکاف در صفوف مسلمین مسئله شیعه و سنی را مطرح می کند و ما باید هوشیار باشیم و بدانیم چه بر زبان خویش می آوریم.
 

 

ماموستا شیخی تصریح کرد: بنابراین نباید با سخنان خود زمینه سوءاستفاده دشمنان این آب و خاک را فراهم آوریم زیرا خروجی این سخنان انسجام شیعه و سنی را برهم می زند.


 

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی بیان کرد: متأسفانه روز های گذشته یکی از علمای اهل سنت در خطبه های نماز جمعه سخنانی به زبان آورد که نه تنها بوی تفرقه می دهد بلکه به نوعی تمامیت ارضی این کشور و نظام را زیر سؤال می برد بنابراین سخنان وی به نوعی تهدید امنیت ملی کشور محسوب می شود و بیان این سخنان از تریبون نماز جمعه به نوعی تشویق مردم به اغتشاش و قانون گریزی است و به نوعی باید گفت که سخنان این عالم دینی نقشه های دشمنان را برای اجرا تسهیل می کند.
 

 

وی گفت: وحدت و اخلاق مداری توأمان سبب نزدیکی دل‌ها به هم در جامعه اسلامی شده و جامعه را از تنش دور می‌کند و وقتی دل‌های مسلمین در یک جامعه به هم نزدیک باشد، عملا راه نفوذ دشمن بسته می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1229873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha