برنامه انگلیس برای تعقیب و  اخراج مهاجران با هدف قراردادن اماکن عبادی

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد: مسئولان این کشور در چارچوب سیاست «محیط خصمانه» بازدید از اماکن عبادی از جمله مساجد را به منظور اجرای قوانین مهاجرت انجام می دهند تا مهاجران را به سرزمین اصلی شان بازگردانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» فاش کرد: مسئولان مهاجرت در انگلیس، اماکن عبادی را هدف قرار داده اند تا به افرادی که از وضعیت ناامن رنج می برند، توصیه کنند به کشورهای خود بازگردند.

گروه های تخصصی وزارت کشور انگلیس بیش از 400 عملیات برای مشارکت اجتماعی در معابد، مساجد و کلیساها در طول سه گذشته انجام دادند که از سال 2019 میلادی افزایش چهاربرابری داشت.

 

براساس آمار به دست آمده به درخواست قانون آزادی اطلاعات(FOI) نشان می دهد که سال گذشته مسئولان دیدارها و بازدیدهایی را برای اجرای قوانین مهاجرت از اماکن عبادی انجام دادند که منجر به انتقال افراد به طور مستقیم به فرودگاه شد.

گروهی از مهاجران جمعیت های خیریه از این اقدامات انتقاد کردند و خواستار لغو سیاست«محیط خصمانه» شدند.

 

«ماری اتکینسون» مشاور سیاست شورای مشترک نظارت مهاجرات به ایندیپندنت، گفت: قوانین مهاجرت در فضاهای مذهبی جایی ندارند. باید دولت به سرعت مدیریت این کارگاهها را متوقف کند و محیط خصمانه را لغو کند تا همه بتوانند در چارچوب خدمات عمومی ضروری به آنها برسند.

« محیط خصمانه» عبارت از مجموعه ای از سیاست هایی است که ترزا می، وزیرکشور وقت در سال 2012 میلاد آن را باهدف سخت‌تر کردن امکان ماندن افراد مهاجر ارایه کرد که مجوز اقامت ندارند، به امید اینکه داوطلبانه کشور را ترک کنند.

 

این برنامه، مهاجران غیرقانونی و پناهجویانی که درخواست‌شان رد شده و سایر گروه‌های مهاجر را برای مشاوره درباره نحوه دسترسی به طرح بازگشت داوطلبانه، جلسات پرسش و پاسخ درباره اقامت بیشتر، ویزای دانشجویی، اسکان در اتحادیه اروپا و تاخیر در درخواست‌ها هدف قرار می دهد.

برنامه بازدیدها از اماکن مذهبی درحالی فاش شد که جنجال درباره برخورد دولت با مهاجرانی که با قایق از طریق کانال مانش از فرانسه رسیدند، بالا گرفت.

 

این افشاگری درحالی صورت گرفت که «سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس با تدابیر قانونی احتمالی درباره شرایط موجود در مرکز درمان مهاجران در منستون مواجه شد، جایی که 400 نفر در مکانی که برای هزار و 600 نفر درنظر گرفته شده است، جمع شده بودند.

در یک فرآیند سریع شاهد کاهش تعداد مهاجران هستیم، به طوری که یکهزار و 200 نفر در چهار روز کمپ را با اتوبوس ترک کردند، به همین دلیل، وزارت کشور مجبور به عذرخواهی شد، زیرا برخی از آنها در شرایط سخت در خیابان‌های لندن خوابیدند.

 

آمار منتشر شده براساس قانون آزادی اطلاعات نشان می دهد که در سال 2019 میلادی، 46 بازدید از مکان های مذهبی انجام شده است. این درحالی است که در سال 2021 میلادی 167 بازدید از این اماکن صورت گرفته است.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد: 137 بازدید از امکان مذهبی از ژانویه تا ژوئیه سال جاری انجام شده است. این مسئله نشان می دهد که این آمار در سال 2022 میلادی یک رکورد را رقم می زند.

 

اتکینسون، عضو شورای مشترک نظارت بر مهاجرات گفت: اماکن مذهبی برای کسانی که احساس محرومیت در این کشور  می کنند، ضروری است.

وی با اشاره به فضاهای مذهبی از هر نوع به عنوان مکان ضروری برای تفکر و معنویت، تاکید کرد: این فضاها بیشتر برای مهاجرانی است که با تبعیض مواجه اند و از خدمات مهم‌تر به دلیل اقدامات ضد مهاجرتی دولت محروم هستند.

این عضو شورای مشترک گفت: این مسئله که وزارت کشور حرمت این مکان‌ها را زیرپا گذاشته است و از آنها برای تعقیب نمازگزاران استفاده می کند، بسیار وحشتناک است.

کد خبر 1229881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha