چشم‌و‌هم چشمی دامن‌گیر خانواده‌ها/ ازدواج آسان در جامعه فرهنگ سازی شود

طالبی گفت: با توجه به اعتقادات دینی مردم خراسان جنوبی باید ازدواج آسان در بین جوانان استان فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی عصر امروز یکشنبه (۱۵ آبان) در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: موضوع ازدواج یکی از اساسی‌ترین مسائل در  جوامع است اما متاسفانه گاهی فرهنگ های نادرست بر امر ازدواج تاثیر منفی می گذارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری را از برخی عوامل عدم و یا تاخیر در ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: اما فرهنگ های اشتباهی هم دارد که باعث شده جوانان گریزان از ادواج باشند که تجمل گرایی و چشم و هم چشمی ها یکی از همین آفات هاست که سد راهی برای تشکیل زندگی مشترک شده است.

 

وی بالا بودن سطح توقعات خانواده ها و جوانان را از دیگر دلایل عدم تمایل به ازدواج دانست و ادامه داد: زیاد شدن فاصله بین بلوغ جنسی با زمان ازدواج نیز موجب می شود که فرد دیگر تمایلی به ازدواج نداشته باشد و یا انتخاب برای او خیلی سخت می شود.

 

طالبی در ادامه بحث فرهنگ سازی ازدواج آسان را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به اعتقادات دینی مردم خراسان جنوبی باید ازدواج های آسان را در بین جوانان استان ترویج کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه با فرهنگ سازی ازدواج آسان می توان از رسم و رسومات اشتباهی که موجب می شود جوانان از ازدواج گریزان باشند پیشگیری کنیم، افزود: فرمانداران در اسرع وقت نسبت به برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان ها اقدام و مصوبات را به دفتر اجتماعی استانداری اعلام کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان باید دستورات لازم به ادارات شهرستان جهت ۲۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی در اختیار خود را برای برگزاری جشن ازدواج زوجین به  کمیته های این ستاد اعلام کنند در صورت تأخیر و تعلل در معرفی این مراکز، این موضوع در تخلفات اداری قابلیت بررسی خواهد داشت.

 

وی افزود: کمیته ستاد ساماندهی امور جوانان در صورتی که شرایط بهره برداری مراکز مذکور فراهم نباشد ولی با انجام تغییرات و یا اصلاحات امکان بهره برداری برای برگزاری مراسم زوجین فراهم شود موضوع را در چارچوب ضوابط قانونی به رئیس ستاد استان گزارش دهند تا جهت انجام هماهنگی و حمایت های لازم از طریق بالاترین مقام دستگاه مربوطه اقدام صورت پذیرد.

 

طالبی در پایان گفت: کلیه بانک های عامل در راستای ساماندهی و تسریع پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان پس از ثبت نام متقاضیان و صدور کد رهگیری حداکثر ظرف ۱۵ روز کاری متقاضیان را در سامانه مذکور و با ارسال پیامک تعیین شعبه کنند.

 

 

کد خبر 1229886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha