حضرت خاتم الانبیاء(ص) محور وحدت امت اسلامی است

مولانا مسکین شاه تأکید کرد: علاوه بر خداوند متعال، قرآن کریم و دیگر مشترکات، حضرت خاتم الانبیاء(ص) محور وحدت امت اسلامی و سرافرازی و سربلندی جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت شورای امامیه پیشاور و با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، کنفرانس «خاتم ‌الانبیاء(ص)؛ محور وحدت» با حضور علماء و اندیشمندان ایران و پاکستان در محل امام بارگاه آغا گل گنج پیشاور برگزار شد.

مهران اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور در سخنرانی خود، ضمن تبیین ضرورت وحدت اسلامی در دنیای امروز مملو از فتنه و شر اظهار داشت: بصیرت، دشمن شناسی، احترام و تحمل عقاید یکدیگر، کنار گذاشتن اختلافات فرعی، مسیری روشن، مهم و مؤثر در جهت اتحاد و همدلی حقیقی و درهم شکستن فتنه‌ها و تفرقه افکنی‌های دشمنان بوده که این آگاهی بخشی به مسلمانان وظیفه مهم و اثرگذار علماى اسلام، روشنفکران مسلمان، نویسندگان راستگو و مبلغان حقیقت جو است.

اتحاد امت اسلامی؛ شرط تحقق تمدن نوین اسلامی 

وی افزود: متفکران جهان اسلام با تدوین منشور وحدت و گام نهادن در تبیین نظریه تمدن نوین اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، می‌توانند سکان کشتی بشریت را برای حرکت به سوی سعادت و خیر انسان‌ها جهت نظم نوین جهانی هدایت کنند.

اسکندریان بیان کرد: وحدت اسلامی در سایه همدلی و اهتمام ویژه متفکران، علما و شخصیت‌های تأثیرگذار در جهان اسلام تحقق می‌یابد.

وی در پایان سخنانش، با برشمردن راهکارهای عملی تحقق وحدت اسلامی افزود: با تقریب بین مذاهب و گفت‌وگو بین فرق اسلامی برای رسیدن به همدلی، تقریب حقیقی، زدودن سوءتفاهم‌ها و تاکید بر مشترکات می‌توان پرچم امت واحده اسلامی را بر بام جهان برافراشته کرد.

مولانا اقبال شاه حیدری، رئیس کمیته متحده امن پاکستان ضمن تقدیر از خانه فرهنگ ایران در پیشاور برای برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها، چاپ کتب و نشر مقالات در خصوص وحدت اسلامی گفت: حضور علمای شیعه و سنی و پیروان دو مذهب نمونه عملی و نتیجه برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و تمامی تلاش‌ها در راستای تحقق وحدت اسلامی است.

وی ادامه داد: آیات و روایات متعددی در خصوص وجود پیامبر عظیم الشأن اسلام به عنوان رحمةللعالمین(ص) وجود داشته و در کنار آن نام مبارک ایشان نعمت و رحمتی بزرگ نیز به عنوان محوریت اتحاد امت اسلامی است.

رئیس کمیته متحده امن پاکستان اظهار داشت: وحدت یعنی توجه به مشترکات موجود در مذاهب اسلامی و تمسک به وجود پیامبر اکرم(ص) و پل ارتباطی و نقطه اتصال همه اعتقادات و باورها وجود پیامبر اکرم(ص) خواهد بود.

مولانا مسکین شاه، رئیس جمعیت علمای اسلام پیشاور(فضل الرحمن) در سخنانی، تأکید کرد: علاوه بر خداوند متعال، قرآن کریم و دیگر مشترکات، حضرت خاتم الانبیاء(ص) محور وحدت امت اسلامی و سرافرازی و سربلندی جهان اسلام است.

در ادامه، شرکت‌کنندگان این مراسم با تأکید بر موضوع کنفرانس اظهار داشتند: امروز دشمنان قسم خورده و مزدوران آنان با تکفیر مذاهب اسلامی به ویژه کشور پاکستان درصدد گسترش نزاع در بین فرق اسلامی و برهم زدن صلح و آرامش در جامعه هستند. در این برهه از زمان حکمرانان، علماء و همه شخصیت‌های تاثیرگذار باید با بصیرت و آگاهی از نقشه‌های شوم دشمنان، راه نفوذ آنان را مسدود کنند.

شرکت‌کنندگان افزودند: تنها راه گریز از افتادن به دام دشمنان وحدت اسلامی، تأسی و پیروی خالصانه و حقیقی از قرآن کریم و سیره حضرت خاتم الانبیاء(ص) و محوریت ایشان برای رسیدن به وحدت عملی اسلامی خواهد بود.

شرکت‌کنندگان با اشاره به دسیسه‌های گوناگون بیش از چهل ساله قدرت‌های استکباری علیه انقلاب اسلامی ایران مطرح کردند: رهبری عالمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویان مستکبر عالم توانسته دشمنان این سرزمین اسلامی را به زانو درآورد و امنیت را برای کشور خود فراهم کند.

کد خبر 1229892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha