همایش بین المللی «غذای طیب» در مشهد برگزار می شود

رضوی گفت:همایش غذای طیب در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در مشهد برگزار می شود و کشورهای سوئیس، برونئی، تایلند، مالزی و پاکستان و همچنین ۴۰ مجموعه دانشگاهی و مرکز ملی در برگزاری این همایش با ما همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «محمدعلی رضوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه به مبنای طراحی نشان طیب اشاره کرد و گفت: این نشان در قالب سه پروژه تحقیقاتی با موضوع بررسی شاخصه‌های طیب در قرآن و حدیث طراحی شده است.

 

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه در قرآن کریم حیات طیبه به معنی زندگی با کیفیت است، گفت: باید نشان طیب با نماد کیفیت و با عنوان استانداردهای زندگی به عنوان یک برند شناخته شود.

 

رضوی به ارکان اصول طیب اشاره کرد و گفت:حلیت، سلامت، برکت، اصالت و جذابیت از اصول نشان طیب هستند که شاخص‌های متعددی دارند.

 

وی در تشریح جزئیات همایش بین‌المللی غذای طیب گفت: این همایش در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در مشهد برگزار می شود و کشورهای سوئیس، برونئی، تایلند، مالزی و پاکستان و همچنین ۴۰ مجموعه دانشگاهی و مرکز ملی در برگزاری این همایش با ما همکاری دارند.

 

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با اشاره به اینکه جریان‌سازی و اعتبار بخشی علمی و توجه دادن سیاست گذاران به کیفیت زندگی و ارتقا آن از اهداف این همایش است، افزود: همایش مذکور در پردیس پارک علم و فناوری خراسان همراه با میزگرد، کارگاه آموزشی و جشنواره فن بازار تدارک دیده شده است.

 

وی گفت: تا کنون ۱۸۶ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که تعداد ۱۵۰ مقاله پذیرفته شده است و محورهای همایش را می توان پژوهش‌های کاربردی بنیادی، اقتصاد، تجارت مدیریت، فقه و شریعت و استانداردها ذکر کرد.

کد خبر 1229900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha