شهرستان طبس به عنوان چهارمین قطب مذهبی کشور معرفی شود

حجت الاسلام محمدی گفت: شهرستان طبس این ظرفیت و جایگاه را دارد تا به عنوان چهارمین قطب مذهبی کشور معرفی شود و این موضوع برکات و خیرات بسیاری را نصیب استان خراسان جنوبی خواهد کرد و درخواست داریم تا رئیس جمهور این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در سفر اول رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی خیرات و برکات بسیاری نصیب استان شد.

 

امام جمعه طبس با اشاره به نیازهای فرهنگی جامعه گفت: امروزه در تمامی شهرها حدود ۳۰ نهاد فرهنگی فعالیت دارند که متاسفانه از یک سری موازی کاری ها برخوردار هستند و باید فعالیت این نهادها سر و سامان داده شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: باید یک متولی و اعتبارات لازم جهت ترویج فرهنگ دینی و انقلابی و ارزشی در جامعه تعیین شود و امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای بخش فرهنگی استان اعتبارات خوبی در نظر گرفته شود.

 

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر لزوم توجه دولت سیزدهم به آموزش و پرورش گفت: توجه به وضعیت معلمان و مدارس در دستور کار ویژه دولت سیزدهم در راستای تقویت فرهنگ دینی و اسلامی قرار گیرد.

 

امام جمعه طبس به بیمه خادمان مساجد اشاره کرد و افزود: متاسفانه خادمان مساجد از هیچ نوع بیمه ای برخوردار نیستند و امیدواریم در دولت سیزدهم به این موضوع توجه ویژه ای شود.

 

وی با بیان اینکه تورم و معیشت موجبات نگرانی فراوانی را به بار آورده است، ادامه داد: امیدواریم دولت سیزدهم برای این وضعیت بی نظارتی و کم نظارتی و تفاوت قیمت ها در کارگروه های تخصصی چاره ای بیاندیشد و این موضوع چیزی نیست که مغفول مانده باشد.

 

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود، گفت: همه این موضوعات اگر پیوست فرهنگی داشته باشند قطعا قابل حل خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه شهرستان طبس قطب فرهنگی شرق کشور است، افزود: سالانه ۱۰ میلیون نفر به دلیل وجود آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) از این شهرستان تردد می کنند و جایگاه بسیار رفیع و بالایی دارد.

 

امام جمعه طبس تاکید کرد: مردم طبس درخواست دارند تا روز پنجم اردیبهشت به نام روز ملی طبس نامگذاری شود و از زئیس جمهور درخواست داریم تا این شهرستان به عنوان چهارمین قطب مذهبی کشور معرفی شود.

 

وی در پایان گفت: شهرستان طبس این ظرفیت و جایگاه را دارد تا به عنوان چهارمین قطب مذهبی کشور معرفی شود و این موضوع برکات و خیرات بسیاری را نصیب استان خراسان جنوبی خواهد کرد و امیدواریم رئیس جمهور این موضوع را پیگیری کنند تا شاهد توسعه گردشگری مذهبی در این منطقه باشیم.

کد خبر 1229921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha