فروش محصولات یک کارآفرین کمیته امداد در بازارهای جهانی

یک کارآفرین کمیته امداد زنجان توانست با دریافت تسهیلات اشتغالزایی قله های موفقیت را با هنر کفش دوزی پشت سر بگذارد و امروزمحصولاتش در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، «سعید مرسلی» به عنوان کارآفرین کمیته امداد که امروز به موفقیت های بزرگی دست یافته است می گوید، همه چیز از یک بیماری شروع ‎‌شد، به علت یک نارسایی و ناتوانی قادر به انجام کاری نبودم و همین موجب شد تا زندگی سختی را پشت سر بگذارم.

 

وی که از کودکی نزد پدرش هنر کفش‌دوزی را آموخته است در کنار همه مشکلات زندگی و بیماری که دارد، به کارآفرینی فکر می‎کند و با دریافت وام اشتغال از کمیته امداد و با آغاز کار دوزندگی کفش، راه‌های موفقیت را یکی یکی می‌پیماید.

 

این کارآفرین زنجانی، کار خود را با دریافت تسهیلات از کمیته امداد آغاز کرده است و با یقین به این موضوع که محدودیت‌ها باعث موفقیت انسان‌های بزرگ می‌شود، توانایی های خود را تقویت کرده و به صنعت کفش دوزی رو آورده است.

 

وی  ادامه می دهد؛ در کنار بیماری که داشتم، صنعت کفش دوزی را به لحاظ اینکه شغل آبا و اجدادی ما بود و در منطقه ما رونق زیادی داشت، یاد گرفته بودم و در بینابین همین مشکلات به این فکر افتادم که از این توانایی استفاده کنم و در نهایت به کمیته امداد مراجعه کردم.

 

با مراجعه به کمیته امداد و کسب مشاوره از مشاوران شغلی و مسئولان این نهاد راه جدیدی در پیش رویم گشوده شد و تصمیم گرفتم برای شروع کارم از این نهاد وام دریافت کنم. در مرحله نخست با ۵ میلیون تومان سرمایه اولیه کارگاهی راه‌اندازی کردم ولی در مراحل بعدی ۶ میلیون و ۵۰ میلیون تومان وام از این نهاد دریافت کردم و به مرور کارم را گسترش دادم.

 

این کارآفرین زنجانی که در کار تولید کفش ورزشی است، ادامه می دهد: در ابتدا کارگاه را با ۴ نفر شروع کردیم و الان ۸ نفر به صورت ثابت در کارگاه مشغول کارند، البته ۵ نفر هم به صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

 

در بخش هایی از کار که جعبه‌سازی برای کفش‌ها و یا تولید رویه کفش است از توان خانم های سرپرست خانوار استفاده می کنیم تا برای آنان نیز درآمدزایی داشته باشد. فروش ما مثل سایر تولیدی‌ها دو بخش دارد، یک بخش که مربوط به خودمان است و در قالب آن کفش‌های تولیدی را در مغازه به فروش می‌رسانیم و یک بخش هم مربوط به صادرات است.

 

البته صادرات هم شامل دو بخش است که داخل و خارج از کشور را در برمی‌گیرد، یعنی در داخل کشور به استان‌هایی مثل تهران، تبریز، شیراز و مشهد صادرات داریم و در خارج کشور هم عراق، افغانستان و چند کشور همسایه مشتری محصولات ما هستند.

 

با این تعداد نفراتی که الان مشغول هستند در حدود روزانه ۲۰۰ جفت کفش تولید می‌کنیم، ما قطعا اگر تجهیزات بیشتری در اختیار داشته باشیم و یک سری از دستگاه‌ها را خریداری کنیم به تبع میزان تولید هم بیشتر خواهد شد.

 

به  لحاظ شرایط اقتصادی که این خانوارها دارند تلاش کردیم که از افراد نیازمند در کارگاه استفاده کنیم که علاوه بر تامین نیاز خودمان اشتغالزایی هم کرده باشیم که خوشبختانه نتیجه خوبی هم حاصل شد.

 

وی در ادامه توصیه هایی نیز به افراد دارای محدودیت می کند و می گوید؛ من خودم یک فرد دارای مشکل بودم که در یک برهه زمانی احساس می‌کردم به آخر خطر رسیده‌ام اما به عقیده من آخر خطی وجود ندارد و تا زمانی که انسان از توانایی‌های خود درست استفاده کند، موفقیت هم حاصل خواهد شد.

 

شاید امروز یک عده این دیدگاه را داشته باشند که موفقیت فقط از طریق تحصیل و شغل اداری حاصل می‌‎شود اما واقعیت اینکه در شرایط کنونی رفتن به دانشگاه و طی مدارج علمی، تنها مسیر اشتغال و کسب درآمد نیست و بسیاری خود دست به کار شدند و به کمک ذوق و سلیقه ای که داشتند، کسب و کاری فراهم کرده و به واسطه آن درآمد کسب می کنند

 

خودتان بهتر از من می‌دانید که تمام کارآفرینان موفق و بزرگ در طول مسیر طعم ورشکستگی را چشیده اند، چه شرایط این شکست مالی را به آنها تحمیل کرده و یا خود یک تنه مقصر این شکست هستند بنابراین با قبول این شکست یک بار دیگر از صفر شروع کرده‌اند و در نهایت به موفقیت رسیده‌اند.

 

به عقیده من انسان در بدترین شرایط هم می‎تواند بهترین کار را ارائه دهد و در چنین لحظاتی فقط و فقط امید است که انسان را سر پا نگاه می دارد و اگر امید نباشد، غیر از مال و دارایی، انگیزه کار و زندگی هم از دست می‌رود.

 

چه بسا تجار و کارآفرینان بزرگی که بعد از افول مالی دچار افسردگی شده و خود را از جامعه جدا کرده و دیگر دست به هیچ فعالیت اقتصادی نزده‌اند. من به همه افرادی که در شرایط من در گذشته قرار دارند، توصیه می‌کنم که قدر توانایی‌ها و استعدادهای خود را بدانند و با توکل بر خدا کار را شروع کنند و اجازه ندهند که ناامیدی بر آنها غالب شود.

کد خبر 1230011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha