محفل معنوی شعر «برای آرتین» در سنندج برگزار شد

محفل معنوی شعر «برای آرتین» با حضور جمعی از مسئولان و شاعران آئینی و عموم مردم در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام «احمد حاتمیان» صبح دوشنبه (۱۶ آبان ماه) در آئین معنوی محفل شعر برای آرتین که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حادثه‌ا غم انگیزی که در شاهچراخ اتفاق افتاد و ما به پاس آن دور هم جمع شدیم با هیچ موازین اخلاقی و اسلامی سازگاری ندارد و اقدام تروریستی برای کشتن انسان بی‌گناه در فضای امن که هیچ تنش و ناآرامی در آن وجود ندارد و حمله به زنان و کودکان که هیچ قدرت دفاعی ندارد، با موازین اسلامی سازگاری ندارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج افزود: این خشونت‌ها در جامعه مدرن بشر امروز اتفاق می‌افتد و از سوی مدعیان حقوق بشر محکوم نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه مهم نیست که رسانه‌های دنیا که منبع تحریف  و غیر واقعیات هستند این حوادثه را محکوم می‌کنند یا خیر، بیان کرد: آنچه که برای ما مهم است این است که در جامعه انسانی و بین فرهیختگان این حقایق باید تبیین شود که کسانیکه مدعی طرفداری از ملت ایران و مظلومیت هستند برای کشته شدن کودکان و مردم هیچ حرفی نمیزنند.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان تصریح کرد: اینجا معنای فتنه تدبیر پیدا می‌کند که یک باطل لباس حق می‌پوشد و  طیفی از جامعه را تحت تایر قرار می دهد، خشونت و جنایت از هرکسی باشد زشت است، اما وقتی زشت تر است که خشونت پشتوانه عقیدتی و مبنیا ایدئولوژیکی پیدا کند و مستند به آیات قرآن شود.

 

وی اضافه کرد: حادثه شاهچراغ مبنای ایدئولوژیک دارد که برگرفته از انحراف اندیشه و باورهای غلط است که با ادعای کشتن کودکان با ادعای دفاع از توحید برای جامعه اسلامی مرگ‌آور است و علما و اندیشمندان جهان اسلام باید رفتار زشت دیندارانی که به قرائت اشتباه از قرآن کریم مرتکب جنایات می‌شوند، پاک کنند باید کاری کنیم در راه تبیین معارف اسلام روز به روز موفق تر باشیم.

 

در این مراسم هشت نفر از شاعران استان کردستان به قرآئت اشعاری در وصف شهدای شاهچراغ پرداختند.

کد خبر 1230065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha