میزبانی گلستان از ۵ تن از وزرای دولت سیزدهم در جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین/ سیاه چادرهای اقوام ایرانی در گلستان برپا می‌شود

قندهاری گفت: در این دوره از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین میزبان ۵ تن از وزرای دولت سیزدهم در استان گلستان خواهیم بود.

«یاسر قندهاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به میزبانی استان گلستان اظهارکرد: بعد از دو سال و با توجه به فروکش کردن همه‌گیری کرونا، پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

 

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: این نمایشگاه از ۱۷ آبان به مدت ۵ روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزار خواهد شد.

 

 

وی بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه هنرمندانی از ۳۱ استان در قالب ۱۵۵ غرفه، صنایع دستی، سوغات و هنرهای خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند. ۹۰ غرفه این جشنواره به هنرمندان سایر استان ها و بقیه نیز به هنرمندان استان گلستان اختصاص داده شده است.

 

 

قندهاری بیان کرد: همچنین ۲۱ گروه موسیقی آیینی اقوام از ۹ استان کشور، ایجاد ۳۸ غرفه بومگردی از ۲۶ استان، ۶۰ غرفه در قالب نمایشگاه سوغات و بازی های بومی و محلی پیش بینی شده است.

 

 

وی ادامه داد: برای نخستین بار همایش علمی و پژوهشی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه این جشنواره برگزار می شود.

 

 

قندهاری افزود: برگزاری جشنواره ازدواج ۱۴ زوج جوان از قومیت های مختلف به همراه اهدای کمک هزینه جهیزیه، برپایی ۱۰غرفه به نمایندگی از روستاهای هدف گردشگری، برپایی سیاه چادرها و غذاهای سنتی اقوام و ... از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این زمینه است.

 

 

وی افزود: در این دوره از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین میزبان ۵ تن از وزرای دولت سیزدهم در استان گلستان خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1230119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha