توجه ویژه به خانواده زندانیان اولویت سازمانی زندان های فارس است

ابراهیمی گفت: سازمان زندان ها در فارس رسیدگی و توجه ویژه به خانواده زندانیان را به عنوان یک اولویت سازمانی در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسحاق ابراهیمی، امروز دوشنبه (16 آبان) در نشست روسای ادارات حفاظت و بازرسی و جمعی از کارکنان زندان مرکزی شیراز با تاکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده‌ های آنها را یک فریضه می دانیم، گفت: سازمان زندان ها در فارس رسیدگی و توجه ویژه به خانواده زندانیان را به عنوان یک اولویت سازمانی در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل زندان ‌های فارس افزود: شناسایی و ارتقای نیروهای توانمند و مستعد زندان های فارس و ارتقای نیروها و تبدیل وضعیت آنها هم از اقداماتی است که برای رفاه کارکنان به انجام می رسانیم.

وی اضافه کرد: احترام به زندانی از اصول اخلاقی در زندان ‌بانی است و زندان بان در کنار این احترام باید تمامی اصول حفاظتی و امنیتی را هم رعایت کند و برای موفقیت در امور خود باید به نهادینه کردن فرهنگ مشارکت، همدلی و هوشیاری میان کارکنان و تلاش برای تحقق اهداف سازمانی بپردازیم.

ابراهیمی افزایش مشارکت میان کارکنان را در ایجاد تعهد و حس مسئولیت ‌پذیری آنها موثر دانست و عنوان کرد: با هوشیاری و ارائه آموزش های لازم در زمینه ارتقای امنیت و نظم اجتماعی موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: زندان از شاخص‌ های مهم امنیت در جامعه به شمار می رود و رفتار زندان ‌بان باید برای زندانی الگو باشد و زمینه خدمت افراد پاک، توانمند و نخبه باید در زندان‌ ها را فراهم کنیم تا در زمینه اصلاح قانون ‌شکنان و قانون‌ گریزان جامعه موفق عمل کنند.

ابراهیمی با اشاره به برنامه سند تحول قضایی و اهداف سازمانی و آیین نامه سازمان و سند توسعه قضایی هم گفت: اهداف سازمانی را برای تحقق این امر مهم باید با برنامه‌ ریزی منسجم دنبال کنیم و کارکنان هم باید به وظایف خود را به خوبی انجام دهند و نسبت به سازمان تعصب داشته باشند.

وی کار زندان‌ بانی را سخت و طاقت فرسا دانست و اظهار کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که آنها استرس روحی و فشار روانی نداشته باشند و برنامه‌ هایی هم برای رفاه کارکنان در دستور کار قرار داده ایم.

ابراهیمی تصریح کرد: فارس به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در قله قرار دارد و کارکنان زندان ‌های فارس باید بدانند در مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی مشغول به خدمت هستند و به گونه ای عمل کنند که زندان ‌ها را در جایگاه شایسته استان قرار دهند.

کد خبر 1230131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha