دانشگاه ها از رهاوردهای علمی ذخایر معنوی کشور بیشتر بهره بگیرند

حجت الاسلام حسینی گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید محل نشر اندیشه بزرگانی همچون مرتضی مطهری، علامه مصباح یزدی باشد و دانشگاه ها از رهاوردهای علمی این ذخایر معنوی بیشتر بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «سید سعید حسینی» امروز در مسجد چهارده معصوم(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید محل نشر اندیشه بزرگانی همچون مرتضی مطهری،علامه مصباح یزدی باشد و دانشگاه ها از رهاوردهای علمی این ذخایر معنوی بیشتر بهره بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: بزرگ ترین تحول در جامعه انسانی، به تصدیق بسیاری از شخصیت های سیاسی و اجتماعی در عصر ما، پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که مبتنی بر باورها و ارزش های حقیقی و الهی است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به پیش بینی امام خمینی(ره) مبنی بر گسترش برکات انقلاب در سطح جهان، گفت: اکنون شاهد گسترش و به ثمر رسیدن این برکات در سراسر جهان هستیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کاشان، شهید مطهری را یکی از مهم ترین و اثرگذارترین شخصیت هایی دانست که به تصدیق دوست و دشمن در فضای فکری انقلاب نقش مؤثری داشته، و اظهار داشت: مطهری با توجه به عمر محدود بعد از انقلابش، مبانی فکری و ایدئولوژیک انقلاب را با نوشته ها، مصاحبه ها و سخنرانی هایش پایه گذاری کرد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: کسانی بعد از شهید مطهری راه ایشان را ادامه دادند، اما مطهری پیشتاز بود و البته همین مطهری نیز شاگرد امام خمینی(ره) به شمار می رفت.

 

وی با طرح این سؤال که چرا دشمن قبل از همه سراغ شهید مطهری رفت، اظهار داشت: دشمن می دانست مهم ترین اقدامات برای روشن گری درباره مبانی عقیدتی و ترویج فرهنگ اسلامی توسط مطهری انجام می شود، و به همین دلیل مطهری را هدف قرار داد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان کتاب های شهید مطهری را بخوانند و قدر آثار شهید مطهری را بدانند.

کد خبر 1230150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha