تخصیص اعتبارات ویژه برای پل روستای کلفت فومن با دستور استاندار گیلان

فکور از تخصیص اعتبارات ویژه برای پل روستای کلفت فومن با دستور استاندار خبر داد و گفت: از زمان ورودم به فرمانداری فومن هیچگونه مجوزی برای برداشت مصالح رودخانه‌ای صادر نشده اما برداشت‌های غیرقانونی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «موسی فکور» شامگاه دوشنبه( ۱۶ آبان) در برنامه خبری آخرین اقدامات انجام گرفته برای جلوگیری از وقوع سیلاب و‌ رانش زمین در روستای رودبار چیره اظهار داشت: در ۱۶ فروردین امسال جلسه اضطراری بحران را برای رسیدگی به وضعیت این روستا و با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط برگزار کردیم.

 

فرماندار شهرستان فومن مشکل کمبود و اعتبار و منابع مالی را از جمله دلایل عدم پیشرفت کارها برای مدیریت سیلاب روستای رودبار چیره فومن ذکر کرد و یادآور شد: روز شنبه هم جلسه‌ای با استاندار گیلان برگزار کردیم و وی هم به حوزه عمرانی دستور ویژه دادند تا پیگیری‌های لازم را برای جلوگیری از رانش در این منطقه انجام دهد.  

 

فکور انجام پیگیری‌های لازم با بنیاد مسکن برای عقد قرارداد اجرای پروژه مدیریت سیلاب در روستای رودبار چیره را از دیگر اقدامات انجام گرفته خواند و گفت: امیدوارم تا یکماه آینده و با اخذ پیمانکار و ترک تشریفات روند اجرای مدیریت سیلاب در این روستا آغاز شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن برداشت های بی‌رویه مصالح رودخانه‌ای را از دلایل اصلی چنین اتفاقاتی دانست و اضافه کرد: از زمان ورودم به فرمانداری فومن اجازه ندادم هیچگونه مجوزی برای برداشت مصالح رودخانه‌ای صادر شود اما برداشت‌های غیرقانونی همچنان ادامه دارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که پل روستای کلفت چه زمانی افتتاح خواهد شد هم ابراز داشت: در سطح شهرستان فومن چهار پل وجود دارد که شرایط آنها مشابه شرایط پل روستای کلفت است از طرفی پل کلفت قرار بود مرداد ماه تحویل داده شود اما این کار محقق نشد و استاندار گیلان هم از این موضوع به شدت انتقاد کرد.

 

فرماندار شهرستان فومن خاطرنشان کرد: طبق آخرین پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار بود پیمانکار پروژه پل کلفت تغییر پیدا کند اما ظاهراً مجددا با وی تمدید قرارداد صورت گرفته از طرفی استانداری گیلان اعتبارات ویژه‌ای را برای این پروژه تخصیص داده است و امیدواریم تا پایان امسال شاهد اتمام کار باشیم. 

 

 

کد خبر 1230259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha