گسترش شبکه وکالت در دوران امام یازدهم، تدبیری در حرکت اجتماعی شیعه بود

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به استقرار، بسط و تقویت شبکه وکالت دردوران امامت امام حسن عسگری(ع) گفت: این شبکه وکالت از دوران امامت امام جواد (ع) شروع و در دوران امام حسن عسگری (ع) بسط و گسترش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، زمینه سازی برای آگاهی شیعیان از وجود مبارک امام زمان (ع) را یکی از اقدامات مهم امام حسن عسگری (ع) دانست و گفت: از آنجایی که غائب شدن امام و رهبر هر جمعیتی، یک حادثه غیرطبیعی و نامأنوس است و باور کردن آن برای نوع مردم دشوار می باشد امام حسن عسگری (ع) به تدریج مردم را با این موضوع آشنا ساخته و افکار را برای پذیرش آن آماده کرده است.

 

امام جمعه سلطانیه در ادامه افزود: اقدام دیگر امام حسن عسگری (ع) استقرار، بسط و تقویت شبکه وکالت است که این شبکه وکالت از دوران امامت امام جواد (ع) شروع و در دوران امام حسن عسگری (ع) بسط و گسترش یافته است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه ضمن اشاره به نقش امام حسن عسگری (ع)  در تثبیت جایگاه امامت اظهار کرد: ایشان همواره سعی داشتند وجود حضرت مهدی (ع) را به منظور حفظ جان این حضرت کتمان کنند و در همین راستا ضمن اینکه وجود ایشان را برای عوام کتمان می نمود به معرفی ایشان به خواص و کسانی که مورد اعتماد بودند می پرداختند.

 

امام جمعه شهرستان سلطانیه با اشاره به نواب اربع بیان نمود: مقام معظم رهبری به عنوان نائب امام زمان (ع) همان حکمی را دارد که که نواب خاص داشتند.

 

حسینی نسب با استناد به سخن آیت الله علامه حسن زاده آملی که می فرمایند: گوشتان به دهان رهبری باشد چراکه گوش او به دهان امام زمان می باشد. و سپس با اشاره به سخن آیت الله ناصری گفت: مقام معظم رهبری ماهیت از سوی خداوند است همه گرفتاری ها و ناراحتی ها بر قلب ایشان وارد است ایشان را امام زمان نگهداری کرده است بیان نمود: متاسفانه در بحث فرهنگ سازی و تبیین شخصیت مقام معظم رهبری همه ما کوتاهی کرده ایم.

 

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و نقش آفرینی آمریکا در آن بیان کرد: این دخالت ها نشان از خوی استکباری و سلطه طلبی آمریکا است. بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه که حاوی مطالبی بسیار مهمی است از جمله آموزش عده ای مزدور برای آشوب، اختصاص بودجه ویژه برای حمایت از آشوبگران، تقویت اینترنت برای حفظ ارتباط آنان و دیدار با گروهک های مخالف ایران را نمونه هایی دیگری از نقش آفرینی امریکا در اغتشاشات است.

 

فرماندار سلطانیه نیز در سخنانی اظهار کرد: فرهنگ پایه و اساس انقلاب و نظام است ما نباید فرهنگ را ساده انگاری کنیم چرا که ریشه بسیاری از مشکلات موجود در کشور مسائل فرهنگی است و باید برای بررسی و رفع آن همت کرد.

 

براتی فرد با بیان اینکه کتابخوانی ارتقای سطح دانش عمومی و آگاهی های اجتماعی را در پی دارد گفت: ما نباید به دانش و مهارت سنتی خود بسنده کنیم بلکه باید آموخته ها و مهارتهای جدید را کسب کنیم هریک از ما باید حداقل روزی یک ساعت از وقت خود را به مطالعه اختصاص دهیم هر چقدر مطالعه ما بیشتر باشد می توان پا به پای قشر جوان حرکت کرد .

کد خبر 1230272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha