حمایت از حافظان قرآن در رأس اولویت فرهنگی قرار گیرد

حجت الاسلام رازیانی گفت: حمایت از حافظان قرآن کریم در قالب سیاست‌های بلندمدت باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام «عارف رازیانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان کردستان گفت: در شهرستان بانه طی بررسی‌های بعمل آمده بیش از ۳۰ نفر حفاظ توانمند شناسایی شده و ای افراد نیاز به حمایت و ساماندهی دارند و باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی بانه با اشاره به برگزاری آزمون قبلی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در سنندج اظهار کرد: ۲۵ نفر از حافظان قرآن کریم این شهرستان در آزمون استانی حضور داشتند و این می‌طلبد همه دستگاههای متولی از نخبه‌های قرآنی حمایت کنند.

 

وی افزود: حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که می فرمایند«درجات بهشت به تعدد آیه‌های قرآن است، وقتی که صاحب قرآن وارد بهشت شود به وی میگویند بخوان و بالا برو، که هر آیهای را درجه‌ای است پس برتر از درجة حافظ قرآن درجه‌ای نیست».

 

سرپرست اداره تبلبیغات اسلامی بانه مهمترین و عمدهترین اثر در حفظ قرآن را درک بهتر آن دانست و گفت: حافظ به سبب تسلط بر همهی آیات، ارتباط آنها را نیک در می‌یابد و در پرتو آن درکی بهتر و درستتر از قرآن به دست می‌آورد.

 

وی با بیان اینکه قرآن علاوه بر اینکه می‌تواند در تمام زوایای زندگی بشر الهام‌بخش باشد افزود: یک سند و افق چشم‌انداز برای برنامه‌ریزی آینده افراد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام رازیانی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید بر آن متمرکز شویم، داشتن یک برنامه جامع در حمایت از قرآن‌پژوهان و حافظان قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی است، چراکه بدون برنامه نمی‌توان از این کتاب روشنگر در سوق یافتن به سمت تمدن نوین اسلامی بهره جست. مقدمه تدبر در قرآن، انس و مقدمه انس حفظ قرآن کریم است. لذا تمام دستگاه‌ها باید برای حفظ قرآن به ایفای نقش بپردازند.

 

وی گفت: طی تدابیرهای اندیشیده شده در شهرستان بانه با همکاری دستگاههای متولی و فرهنگی برای ساماندهی حفاظ قرآن کریم و تشکیل مرکز آموزشی مستقر در شهرستان بانه در اسرع وقت برنامه‌های خود را اعلام کنند تا بتوانیم به نتیجه قطعی برسیم.

 

کد خبر 1230336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha