رویکرد همه برنامه‌های مسجدی، تبیین باشد/ کرسی آزاداندیشی و هیئت اندیشه‌ورز در مساجد تشکیل شود

آیت‌الله اختری با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد برای جهاد تبیین، گفت: با توجه به هجمه‌ای که دشمن علیه نوجوانان و جوانان ما دارد باید همه برنامه‌های مساجد محتوای تبیینی داشته باشد.

آیت‌الله «محمدحسن اختری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد مرکز مهم در ترویج و تبلیغ معارف دینی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از دل مساجد، هیئت ها و حوزه های علمیه برخاست.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع) افزود: امروز نیز مساجد کارکردهای اصیل خود را دارند و در جذب مردم به معارف دینی بسیار اثرگذار هستند.

 

وی اضافه کرد: یکی از کارکردهای تاریخی و همیشگی مساجد که امروز پررنگ تر نیز شده، جهاد تبیین است. این کارکرد در شرایط کنونی جامعه اهمیت بیشتری دارد و بدون آن نمی توان دستاوردها را به نسل جوان شناساند.

 

اختری ادامه داد: اهالی مساجد و در راس آنان ائمه جماعات باید در جهاد تبیین کار روشنگری و اقناع سازی مخاطب را انجام دهند؛ برگزاری کرسی های آزاداندیشی و تشکیل هیئت های اندیشه ورز در مساجد در همین راستا باید انجام شود.

 

وی در ادامه تاکید کرد: روش های نوین در تبلیغ نباید جایگزین روش های سنتی شود بلکه اهالی مساجد باید از همه روش های مفیدی که نمره قبولی در جذب مردم گرفته اند برای احیای کارکردهای مساجد و به طور ویژه جهاد تبیین استفاده کنند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل ‌بیت (ع) خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه ای که دشمن علیه نوجوانان و جوانان ما دارد باید همه برنامه های مساجد محتوای تبیینی داشته باشد.

کد خبر 1230353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha