سلوک مهربانی شهید ایرانمنش/ جامعه نیازمند احساس مسئولیت نسبت به همنوع است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به سبک زندگی شهید حسین جان ایرانمنش در ایثار و توجه به افراد گفت: امروز جامعه به این مهربانی و احساس مسئولیت نسبت به همنوع احتیاج دارد و ایثار را باید از بچگی به فرزندان آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سه شنبه های تکریم در پاسداشت خانواده شهید حسین جان ایرانمنش از شهدای عملیات ثامن الائمه علیه السلام، امروز(۱۷ آبان) در منزل شهید و با حضور یکی از فرزندان و داماد خانواده برگزار شد.

 

 

در این دیدار صمیمی که حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به اتفاق چند نفر از مدیران کانون های مساجد شهر کرمان حضور داشتند؛ علی ایرانمنش فرزند شهید گفت: پدر در سن ۴۲ سال به شهادت رسید و آن زمان بنده ۱۰ سال سن داشتم.

 

 

وی با اشاره به اینکه دو برادر و یک خواهر دارد؛ افزود: پدر در اداره راه کار می کرد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت؛ طی چهار مرحله اعزام شد و در نهایت یکسال پس از جنگ به شهادت رسید.

 

 

 

فرزند شهید ایرانمنش اظهار کرد: چند سال مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از بنده خواست کتابی برای پدر بنویسم و می گفت کار جدیدی می شود که پسر از پدر بنویسد و من همان زمان دغدغه هایی داشتم و مهمترین دغدغه این بود که مطالب شائبه خودشیفتگی و یا اینکه شهید را خاص جلوه دادن، نداشته باشد.

 

 

وی تصریح کرد: در نهایت کتاب «حسین جان» چاپ شد و مفتخر به تقریظ حاج قاسم نیز شدیم.

 

 

 

فرزند شهید ایرانمنش تصریح کرد: از مادر شنیدیم که پدر آنقدر اهل انفاق بود که یکبار قالچیه جمع شده ای که گوشه خانه بود را برداشت و آن بخشید و وقتی گفتم خودمان آن را احتیاج داریم، پاسخ داد اگر احتیاج داشتیم آن گوشه نبود و یا چند روز بعد از شهادت در خواب به مادر اصرار می کند چیزی را بدهد و مادر پس از بیداری وقتی خانه را جستجو می کند یک جفت کفش نو از شهید می یابد و احساس می کند منظور شهید بخشیدن کفش ها بوده است.

 

 

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به عنوان داماد خانواده شهید هم با اشاره به درگذشت همسر شهید در هفته گذشته، افزود: ایشان با سختی فراوان چهار فرزند را به خوبی تربیت کردند که دو نفر از فرزندان(یک پسر و دختر خانواده) پزشک، علی آقا دارای دکترای علوم قرآنی و یک پسر دیگر هم دکترای هنر دارد.

 

 

وی افزود: حاجیه خانم علاوه بر جلسه قرآن زنانه در چهارشنبه اول هر ماه که در منزل برگزار می کرد و ان شاءالله دخترشان این مسیر را ادامه خواهند داد؛ پنجشنبه هر هفته نیز یک مراسم مذهبی در منزل برگزار و پشتیبانی می کردند.

 

 

روحی با اشاره به اینکه  آن مرحومه معلم بازنشسته قرآن بودند که ۳۰ سال جلسه خانگی قرآن داشتند؛ افزود: ایشان می گفتند شهید ایرانمنش آنقدر اهل کمک به دیگران بود که پس از شهادت وقتی افراد بدهی های خود به شهید را برای ما آوردند، آن زمان به اندازه هزینه خرید یک خودرو شد.

 

 

وی با افزودن اینکه حاجیه خانم خود نیز این مسیر را ادامه داده و به افراد زیادی کمک می کردند؛ افزود: فرزندان ایشان هم همینطور هستند.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تأکید کرد: امروز جامعه به این مهربانی و احساس مسئولیت نسبت به همنوع احتیاج دارد و ایثار را باید از بچگی به فرزندان آموخت.

 

 

در پایان این دیدار به رسم قدرشناسی از فرزند شهید توسط ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان تجلیل شد.

 

 

تصاویر مربوط به این دیدار از اینجا قابل مشاهده است.

 

 

گفتنی است؛ شهید حسین جان ایرانمنش برادر شهید ترور حاج شیخ علی ایرانمنش، مدیرکل وقت آموزش و پرورش استان کرمان است.

 

 

 

کد خبر 1230367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha