همه ظرفیت های استان و خیرین برای تکمیل زائرسرای ایلامیان وارد میدان شوند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به ایلام مهم تاثیر بسیار زیادی در توسعه استان دارد، گفت: همه ظرفیت های استان و خیرین برای تکمیل زائرسرای ایلامیان وارد میدان شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۷ آبان) در نشست ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس با حضور استاندار ایلام، اظهار کرد: خوشبختانه پروژه ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس از پیشرفت خوب و کیفیت مناسبی در ساخت برخوردار است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با تاکید بر اینکه باید روند تسریع پروژه شتاب بگیرد، افزود: باید از ظرفیت های استان برای  تأمین منابع اعتبار پروژه نیز استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه پیمانکاری که قبلاً بوده است خیلی پای کار بوده است، ابراز کرد: بسیاری از خانواده های نیازمند در استان برای تشرف به زیارت استان مقدس حشرت امام رضا(ع) با مشکلات مالی مواجه هستند و ساخت زائرسرا می تواند زمینه حضور آنان را در مشهد مقدس فراهم کند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به گزارش مجری طرح زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس در این نشست، گفت: منابعی که برای تامین اعتبار مالی تکمیل این زائرسرا احصا شده است خوب است اما باید تلاش کرد  که روند تکمیل آن سرعت بیشتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه به انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به ایلام اشاره کرد و گفت: از استاندار محترم برای پیگیری پرونده انتقال نفت و گاز غرب به ایلام تقدیر و تشکر می کنم و این امر فرصت خوبی برای تامین منابع استان در راستای توسعه زیرساخت های استان است که الحمدالله با تلاش مجموعه استان به نتیجه رسیده است.

 

وی با تاکید بر اینکه انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به ایلام  مهم تاثیر بسیار زیادی در توسعه استان و رفع مشکلات شهرداری های استان دارد، خاطرنشان کرد:  از تمام ظرفیت های استان و به ویژه خیرین و اصناف و افراد تاثیرگذار در راستای تکمیل  ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس استفاده شود.

 

گفتنی است، احداث پروژه ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع در فاصله حدود ۲ کیلومتری بارگاه منور ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (ع) و در کنار پارک وحدت ( زمین هدیه مقام معظم رهبری به مردم ولایتمدار استان ایلام) در حال ساخت است.

 

این زائرسرا دارای رستوان، پذیرش رائر، لابی، آشپزخانه، سردخانه، نماز خانه و ۳۰ واحد پارکینگ در دو طبقه منفی دارای ۶۶ سوئیت ۳ تا ۵ تخته با ظرفیت پذیرش ۲۶۴ نثردر در دوره و یک حسینیه با ظرفیت ۸۶ نفر و در مجموع  ۳۵۰ نفر است.

 

کار ساخت این زائرسرا از سال ۹۵ به صورت مدیریت پیمان آغاز شده و به گفته پیمانکار مربوطه برای ساخت آن حدود ۲۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

 

 

 

کد خبر 1230388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha