طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی ارتقاء سلامت جامعه را رقم می زند

بیدارپور، طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی را باعث نگهداشت و ارتقاء سلامت دانست و گفت: دانش‌آموزان با آموزش همسالان به سلامت جامعه کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «فرزام بیدارپور» پبش از ظهر سه شنبه (17 آبان ماه) در آیین افتتاحیه سفیران سلامت دانش آموزی استان  در دبستان آموزگار ناحیه دو سنندج ، از اهتمام و زحمات مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه‌های مشترک تشکر کرد.

 


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با بیان اینکه در طول دو سال شیوع کرونا، اگر همکاری مشترک به خصوص اقدامات لازم در خصوص واکسیناسیون انجام نمی‌شد، کرونا فروکش نمی‌کرد، افزود: با تلاش جمعی، از پیک های کرونا خارج شدیم و باید با رعایت بهداشت بتوانیم سطح سلامت جامعه را ارتقاء داده و از یک زندگی خوب برخوردار و شاکر نعمت سلامت باشیم.

 


بیدارپور، طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی را یکی از برنامه‌های مهم در موضوع نگهداشت و ارتقا سلامت به خصوص آموزش همسالان عنوان و با بیان اینکه اجرای این طرح باعث ارتقاء سطح سلامت و دانش سلامت می‌شود، گفت: تامین سلامت به بهبودی سایر شاخص‌ها نیز کمک کرده و منجر به زندگی با کیفیت خواهد شد.

 


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه در چند سال اخیر با تناقض هایی روبرو هستیم، از افزایش کوتاهی قد، کم وزنی و لاغری بچه‌ها خبر داد و افزود: این گروه از بچه‌ها مواد غذایی لازم را دریافت نمی‌کنند و دچار سوء تغذیه شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: از طرف دیگر چاقی و اضافه وزن برخی از بچه‌ها نیز مشکل دیگری است که با آن مواجه هستیم و کنترل این موضوع نیاز به تغذیه سالم، میزان دریافت مواد غذایی و فعالیت دارد تا شیوه زندگی اصلاح شود.

 


بیدارپور، افزایش سطح آموزش و آگاهی دانش آموزان را یکی از کارکرد های طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی عنوان  و با تشکر از همکاری آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی، گفت: برای جبران کاستی‌ها باید در کنار هم باشیم و ریل توسعه کشور به تربیت کودک سالم نیاز دارد و عقب ماندگی‌های گذشته باید جبران شود و تحقق این مهم به نگاه ویژه نیاز دارد.

 


وی تعامل و ارتباط دو سویه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی را بسیار مطلوب دانست و گفت: این تعامل، تحقق اهداف مد نظر در برنامه های مشترک را بسیار تسریع و تسهیل می‌کند.

کد خبر 1230419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha