افزایش ماندگاری گردشگران از نتایج مثبت توسعه صنعت گردشگری است

امام پناهی موفقیت در برنامه‌ها و بهره مندی از نتایج مثبت توسعه صنعت گردشگری را در افزایش تمایل به اسکان و ماندگاری گردشگران دانست و گفت: با توسعه اماکن و زیرساخت‌های اسکان مسافران، امکان بهره مندی بیشتر از فواید اقتصادی ورود گردشگران فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « حمیدرضا امام پناهی» امروز(سه‌شنبه، ۱۷ آبان) در نشست خبری رونمایی از پوستر اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در استان گیلان برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و همایش‌هایی را اقدامی ارزشمند در زمینه شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان و شهرستان ها دانست و گفت: ارائه ظرفیت‌های گردشگری در قالب یک مجموعه پیوسته و منسجم برای معرفی به سرمایه‌گذاران و تلاش دستگاه‌ها برای تسریع در صدور مجوزهای قانونی لازم، از مشوق‌های ضروری برای توسعه و ایجاد تحول در صنعت گردشگری استان است.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه پراکندگی ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و دریا محور در سطح استان زمینه‌ای مناسب برای تحقق اهدافی مانند تقویت سبد درآمدی خانوار و افزایش چشمگیر اشتغالزایی است افزود: ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ذیل سرفصل‌های مشخص، مانند گردشگری شهری، گردشگری روستایی، گردشگری دریا محور، گردشگری تاریخی و گردشگری فرهنگی در آسانی تصمیم‌گیری و انتخاب بستر مناسب فعالیت سرمایه‌گذاران، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

وی موفقیت در برنامه‌ها و بهره مندی از نتایج مثبت توسعه صنعت گردشگری را در افزایش تمایل به اسکان و ماندگاری گردشگران دانست و بیان کرد: با توسعه اماکن و زیرساخت‌های اسکان مسافران، امکان بهره مندی بیشتر از فواید اقتصادی ورود گردشگران در تمام ایام سال، فراهم خواهد شد.

 

امام پناهی ورود بیش از ۵۲ میلیون مسافر در ۶ ماهه نخست سال جاری به استان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بیشترین اقامت گردشگران در شهرستان رشت بوده است تصریح کرد: ساماندهی و نظارت بر فعالیت مسافر کاشانه‌ها، در کنار ارتقاء خدمات این مراکز، می‌تواند نقش مهمی در تمایل به ماندگاری مسافران در مناطق مختلف ایجاد کند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست خبری با حضور فرماندار رشت و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پوستر اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان گیلان رونمایی شد.

کد خبر 1230427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha