مساجد مهم ترین پایگاه امر به معروف و نهی از منکرهستند

حجت الاسلام محمدی، مساجدرا مهم ترین پایگاه برای امر به معروف و نهی از منکر دانست وگفت: بیشتر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از این خانه های خدا برخاستند،

حجت‌الاسلام «رهبر محمدی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،با اشاره ترویج امر به معروف و نهی از منکر،گفت: نقش مساجد در تبیین و گسترش امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و این اهمیت نشأت گرفته از ارتباط مستمر و ثابت مردم در تمام مناسبت‌ها با مسجد دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی روانسر، با تأکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه دینی برای ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش فساد در زمینه‌های مختلف است ادامه داد: این فریضه مورد توصیه دین اسلام بوده و از مؤلفه‌های کاهش بی‌تفاوتی در جامعه حساب می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: جوانان مسجدی می‌توانند با ایجاد بسترهای اجتماعی مناسب برای الگوپذیری نسل جوان، نقش مهمی را در اقامه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

 

حجت الاسلام محمدی،تصریح کرد: پایگاه بسیج و کانون فرهنگی مسجد با تشویق جوانان به این مهم می‌توانند نقش موثری را در جهت ترویج و اقامه امر به معروف و نهی از منکر ایفا کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان روانسر،اظهار کرد: مساجد باید با برگزاری جلسات، برپایی کارگاه‌ها و همایش با حضور نوجوانان و جوانان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مسیر فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فریضه امر به معروف استفاده کنند.

 

وی  با بیان اینکه مسجد پایگاه تبیین واقعیت امر به معروف و نهی از منکر است اضافه کرد: با نگرش فرهنگی به دور از رفتار‌های احساسی می‌توان این فریضه را در جامعه گسترش داد.

 

به گفته حجت الاسلام محمدی، ائمه جماعات به عنوان مبلغان دین که بیشترین ارتباط را با مردم دارند ضمن تبیین ابعاد و شرایط امر به معروف و نهی از منکر باید مردم را به انجام این فریضه الهی تشویق کنند.

 

کد خبر 1230429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha