برگزاری نشست های کارشناسانه فرهنگی در مساجد

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی در راستای ساماندهی و ارتقای اقدامات کانون های مساجد این استان، به شهرستان فاروج سفر کرد و نشست های فرهنگی و آسیب شناسانه را با ارکان مسجد برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد فهما خراسان شمالی در ادامه بازدید از فعالیت کانون های مساجد استان، به شهرستان فاروج سفر کرد و نشستی با افراد تأثیرگذار اعم از مدیر کانون و امام جماعت در این مساجد برگزار کرد و در جریان روند فعالیت هایی که به تازگی در این کانون ها انجام شده قرار گرفت.



وی ابتدا در محل کانون حضرت امام موسی کاظم علیه السلام حضور یافت و ضمن بازدید از این کانون، نشست فرهنگی با همراهی «شیما سادات موسوی» مدیر این کانون و نیز «رفیعی» مدیر کانون فرهنگی و هنری یاسین روستای خیرآباد که هر دو کانون رابط شبکه رابطین کانون های فاروج به شمار می روند، برگزار کرد.



پس از آن نیز نشستی با فعالان کانون موسی بن جعفر علیه السلام فاروج در محل مسجد موسی بن جعفر (ع) برگزار شد که تشکیل هسته فرهنگی در مسجد، معرفی یک رابط خواهر و یک رابط برادر در کانون، توجه به کتابخوانی، اهمیت برنامه ریزی در این باره، سامانه بچه های مسجد و رویداد فهما، اجرای طرح پالایش کتاب از جمله موارد مطرح شده در این نشست ها می توان نام برد.



حجت الاسلام پاکدامن همچنین با «حسن رضوانی» و حجت الاسلام «فرازی» به ترتیب روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج نیز دیدار کرد و نشست های جداگانه را در راستای هم افزایی هرچه بیشتر در فعالیت های مسجدی و رونق مساجد را مورد توجه قرار داد.



وی در خصوص وضعیت کانون در حال تأسیس مسجد جامع  روستای سه گنبد فاروج نیز گفتگویی با حجت الاسلام «رضوانی» امام جماعت این مسجد با موضوع تعیین تکلیف آن انجام داد.

 


گفتنی است؛ 389 کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی فعال  است که 27 باب کانون در مساجد شهری و روستایی شهرستان فاروج دایر است.

کد خبر 1230463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha