تعامل بالای مسجد صاحب الزمان(عج) با مدارس شهرک دولتخوان

حجت‌الاسلام صفریان با اشاره به تعامل بالای مسجد صاحب الزمان(عج) با مدارس شهرک دولتخوان، گفت: این تعامل سبب حضور مستمر دانش‌آموزان در مسجد و مشارکت آنها در برنامه‌ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «رحمان صفریان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) (واقع در تهران، دولت خوان، خیابان شریفی، کوچه ۳۷) جزء مساجد ضعیف از نظر مالی است و هیچ گونه درآمد ثابت و موقوفه ای ندارد، اظهار کرد: به دلیل کمبود فضا هنوز نتوانسته ایم دفتر پایگاه بسیج را در این مسجد افتتاح کنیم.

 

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) ادامه داد: چندی پیش قرار شد با همراهی شهرداری شهرک دولتخوان، یکی از ساختمان های مجاور مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) خریداری و به ساختمان این مسجد اضافه شود، برای این کار جلسات خوبی برگزار شد اما هنوز اجرای این طرح بلاتکلیف مانده است.

 

وی افزود: با وجود مشکلات مالی، سه وعده نماز جماعت در این مسجد اقامه و جلسات تفسیر قرآن و شرح نهج البلاغه در این مسجد برگزار می شود و هر سه ماه یک بار مسابقه ای با محتوای این جلسات برگزار و به نفرات برگزیده هدایی اهدا می کنیم.

 

وی تصریح کرد: مهمترین فعالیت مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) همکاری با مدارس شهرک دولتخوان به ویژه مدارس شهید آیت و شهید مفتح است که در پی ‌آن دانش‌آموزان در نماز جماعت ظهر و مغرب مسجد شرکت می کنند.

 

صفریان در ادامه گفت: دانش آموزان این مدارس حداقل یک بار در هر ماه برای اقامه نماز جماعت و شرکت در برنامه ها به مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) می آیند و بنده نیز برای اقامه نماز در نوبت دوم و سخنرانی، در این مدارس حضور می یابم.

 

وی تاکید کرد: کلاس هایی با موضوع تبیین معارف دین هر دو ماه یک بار در این مدارس برگزار می شود که در هر جلسه به کسانی که مشارکت فعال دارند و به سوالاتی که از سوی امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) مطرح می شود پاسخ درست دهند، جوایزی اهدا می شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) خاطرنشان کرد: ما ظرفیت بالایی در این مسجد داریم که به دلیل کمبودها و همکاری بسیار ضعیف دستگاه های فرهنگی و اجتماعی، امکان استفاده حداکثری از آن را نداریم.

کد خبر 1230467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha