اجرای هفتمین دوره طرح قرآنی طلاب علوم دینی در عراق

هفتمین دوره طرح قرآنی طلاب علوم دینی در دو مرحله آموزش قرائت صحیح و تدریس علوم قرآنی تخصصی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مجمع علمی قرآن کریم متعلق به آستان مقدس حضرت عباس(ع)، هفتمین دوره طرح قرآنی طلاب علوم دینی را برای سال تحصیلی حوزه 1444 هجری راه اندازی کرد.

براین طرح، موسسه قرآن کریم در نجف اشرف وابسته از طریق واحد امور حوزه علمیه نظارت می کند.

 

سید مهند المیالی، مدیر این موسسه گفت: این طرح با هدف رشد طلاب علوم دینی بر تسلط بر تلاوت و مبانی علوم قرآن کریم انجام می شود تا بتوانند نقش خود را در جامعه با گسترش این علوم ایفا کنند. همچنین استادان متخصص در حوزه علوم قرآن کریم و احکام تلاوت تربیت کنند.

المیالی افزود: این طرح با حضور طلاب حوزه آزاد از مدرسه آیت الله العظمی سید محسن حکیم(قدس) و مدرسه دارالعلم آغاز شد. این طرح هفته آینده برای طلاب مدارس دینی راه اندازی می شود.

 

وی ادامه داد: این طرح شامل دو مرحله است که اولین مرحله به آموزش قرائت صحیح و احکام تلاوت اختصاص دارد. دومین مرحله  نیز به تدریس علوم قرآن کریم تخصیص می یابد. از این دو مرحله، برترین طلاب انتخاب می شوند تا در دوره های تخصصی شرکت کنند و سپس به عنوان استاد علوم قرآن معرفی شوند.

 

المیالی گفت: این طرح همچنین شامل راه اندازی مسابقه بهترین پژوهش، مقاله و نویسنده قرآنی، مسابقه حفظ و تلاوت قرآن برای تشویق طلاب علوم دینی برای ورود به عرصه حفظ و تلاوت و برنامه «یبلغون» برای آماده سازی مبلغان و اعزام شان به استان‌های عراق است. در سال گذشته بیش از 30 مبلغ به استان‌های بصره، میسان، واسطه، ذی قار اعزام شدند. امسال نیز برای اعزام 70 مبلغ به استان‌های دیگر عراق و کشورهای آفریقایی و کشورهای دیگر برنامه ریزی می شود.

 

این طرح قرآنی از سال 1438 آغاز شده است و بیش از یک‌هزار و 500 طلبه علوم دینی با ملیت های مختلف و بیش از 600 استاد متخصص در حوزه علوم قرآن کریم فارغ التحصیل شدند. در هفتمین دوره نیز صدها طلبه علوم دینی از این طرح استقبال کردند.

کد خبر 1230508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha