ترسیم ۶۰ کارکرد فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کشور

مدیرکل امور استان‌های نهاد در سفر به استان سمنان که با هدف بازدید و بررسی مسائل موجود و ارزیابی عملکرد روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان سمنان انجام شد، بر اهمیت کارکردهای فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نخستین سفر استانی خود به همراه سید نواب علوی، رئیس اداره امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مریم اکبری، کارشناس مسئول اداره کل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در جلسه شورای اداری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و دیدار با کارشناسان ستادی و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی این استان، به بررسی دغدغه‌های همکاران و مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی سمنان پرداختند.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این جلسه ضمن ابلاغ سلام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تقدیر از زحمات کتابداران و تلاش آنها در مسیر توسعه مطالعه مفید در جامعه گفت: انجام این جلسه برای ما باعث افتخار است زیرا زمینه ارائه راهکارهایی عملی و کارشناسی شده برای ارتقای خدمات‌رسانی را فراهم می‌کند.

میرزایی ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، کارکنان ستادی و کتابداران این استان، کتابداران را به عنوان افسران جبهه دانایی معرفی کرد و افزود: کتابداران می‌توانند نقش مهمی در افزایش آگاهی جامعه داشته و به ویژه کودکان و نوجوانان را با فضاهای فرهنگی و مطالعه مأنوس کنند.

وی رفع دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی کارکنان را از مهم‌ترین اولویت‌های دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد و افزود: طی ماه‌های اخیر گام‌های بلندی برداشته‌شده است و در تلاشیم درآینده نزدیک، نتایج این تلاش‌ها به صورت رسمی اعلام شود.

میرزایی یادآور شد: ۶۰ نوع کارکرد فرهنگی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ترسیم‌شده است، چنانچه این کارکردها  برای مسئولان استان تبیین  شود، نه‌تنها شاهد اجرای طرح‌های مفید کتابخانه‌ای در جامعه خواهیم بود بلکه زمینه پیشرفت‌های ارزنده‌ی فرهنگی نیز فراهم خواهد شد.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های مختلف و همکاری در توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را از عوامل مؤثر و سازنده در توسعه فرهنگی استان عنوان کرد و افزود: هفته کتاب بهترین زمان برای تبیین اقدامات، برنامه‌ها و اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 1230512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha