۲۰ هزار تن کیوی از استان گیلان صادر شده است

موسوی ضمن اشاره به صادرات ۲۰ هزار تن کیوی از استان گیلان گفت: از باغداران استان گیلان می‌خواهیم برای صادرات محصولات خود در سامانه‌های سماک و سبک ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید علی موسوی» شامگاه سه‌شنبه(۱۷ آبان) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری با بیان اینکه دولت برای صادرات محصولات کشاورزی استان گیلان از جمله کیوی تلاش زیادی انجام می‌دهد اظهار داشت: برای رفع مشکلات کیوی کاران استان اهتمام ویژه‌ای شکل گرفته است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اضافه کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۰ هزار تن کیوی به کشورهای روسیه، گرجستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است و هماهنگی‌ها برای افزایش صادرات همچنان ادامه دارد.

 

موسوی با بیان اینکه برای حمایت از بخش کشاورزی امسال محدودیت‌های صادراتی از ۱۵ مهر به یک مهر تغییر پیدا کرد یادآور شد: این اقدام باعث شد ما تا به امروز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش صادرات محصول کیوی استان گیلان باشیم.  

 

وی ضمن درخواست از کیوی کاران و باغداران استان گیلان برای ثبت نام در سامانه‌های اعلام شده سماک و سبک جهت صادرات محصول اضافه کرد: جهاد کشاورزی گیلان درصدد است از طریق رایزنی با وزارت جهاد و استانداری زمینه لازم برای هماهنگ شدن با استانداردهای تجاری جهان  را فراهم کند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ادامه داد: در صورت ثبت نام باغداران استان گیلان در سامانه‌های اعلام شده ویژه صادرات، کشورهای هدفی مانند هند صادرات محصولات ما را به خاطر دارا بودن گواهی سلامت و بهداشت می‌پذیرد.

 

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: باغداران گیلانی به ویژه کیوی کاران استان در مورد الزام به ثبت نام در سامانه‌ها نباید هیچ نگرانی در بحث مالیات و امثال آن داشته باشند زیرا هدف ما این است که بتوانیم با کشورهایی که به صورت QR کد صادرات و واردات انجام میدهند هماهنگ شویم.


 

کد خبر 1230594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha