برای ایجاد جریان فرهنگی کتاب و کتابخوانی شاخص های فرهنگی را ارتقا دهیم

ریواده با تاکید بر اینکه برای ایجاد جریان فرهنگی در بخش کتاب و کتابخوانی باید شاخص های فرهنگی را ارتقا دهیم، گفت: ساده ترین راه و روش مبارزه با استبداد، کتاب است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« احمد ریواده» در نشست هماهنگی برنامه های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب را عنصر مهم تشکیل دهنده تمدن ها دانست و با تاکید بر اینکه این ویژگی فرهنگی باید در جامعه نهادینه شود گفت: آگاهی و دانش، مهمترین ابزار قدرت هر کشور است و آگاهی عمومی کشور باید از طریق کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی افزایش یابد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه خصلت های فرهنگی استان سمنان در هفته کتاب و کتابخوانی تببین شود افزود: استان سمنان باید مرکز نوآوری فرهنگی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد جریان فرهنگی در بخش کتاب و کتابخوانی باید شاخص های فرهنگی را ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: ساده ترین راه و روش مبارزه با استبداد، کتاب است.

 

ریواده، خانواده را اولین نهاد شکل گیری فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید کتاب و توجه به آن به عنوان یک ضرورت در سبد خانواده ها تعریف شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در ادامه با بیان اینکه کتابخوانی باید به عنوان فعالیت فرهنگی در مدارس، دانشگاه ها و در میان دانش آموزان و دانشجویان ترویج شود تاکید کرد: رسانه ها و فضای مجازی در تببین فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی باید نقش آفرین باشند.

 

وی، خواستار ارائه برنامه های اقدام محور در زمینه کتاب و کتابخوانی از سوی دستگاه های فرهنگی شد و گفت: ایجاد جریان فرهنگی باید در جای جای استان در  شهرستانها، بخش‌ها و روستاها مورد توجه قرار گیرد.

 

ریواده گفت: باید از همه ظرفیت ها اعم از استادان، دانشجویان، دانش آموزان و هنرمندان در حوزه تبیین و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره گرفته شود. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی نشست با کتاب فروشان و فعالان عرصه کتاب در دستور کار قرار گیرد و مسائل و مشکلات آنها احصا شود.

 

 

سمنان سال گذشته به عنوان یکی از پنج شهر خلاق کتاب کشور شناخته شد

«فرشید فلاح لاله زاری» نیز دراین نشست، شعار سی امین هفته کتاب ایران را «ما همانیم که می خوانیم» بیان کرد و گفت: سی امین هفته کتاب ایران از ۲۱ تا ۲۷ آبان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر تلاش و فعالیت گسترده دستگاههای مختلف اجرایی و فرهنگی استان برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان تاکید کرد وافزود: تلاش بر این است تا نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان به مناسبت این هفته در استان برگزار شود.

 

وی، از مسئولان فرهنگی و اجرایی شهرستانها نیز خواست تا این نشست های مشترک را با هدف کمک به ترویج فرهنگ مطالعه در این مناطق برگزار و راهکارهای مناسب را در این زمینه اتخاذ و اجرایی کنند.

 

فلاح لاله زاری، خواستار بازدید استاندار سمنان و معاون سیاسی امنیتی استانداری از دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان به مناسبت هفته کتاب شد و گفت: سمنان سال گذشته به عنوان یکی از پنج شهر خلاق کتاب کشور شناخته شد و امسال نیز برنامه ها و طرح های مناسب برای کسب عنوان پایتخت کتاب توسط سمنان تدارک شده و امیدواریم با این بازدید این برنامه ها و طرح ها شکل عملیاتی بگیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بازدید و سرکشی مسئولان از کتابفروشی ها به مناسبت هفته کتاب را نیز مورد تاکید قرار داد و از شهرداری های استان نیز تقاضا کرد با فضاسازی شهری در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه تلاش و همکاری کنند.

 

نشست هماهنگی برنامه های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در استان سمنان به دبیری فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حضور سایر اعضا در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد.

 

در این نشست نمایندگان دستگاههای مختلف فرهنگی برنامه های خود را برای بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی ارائه کردند.

 

کد خبر 1230640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha