پیشرفت در امور فرهنگی با ایجاد ۶۰ هزار شغل در فارس

آیت الله دژکام گفت: در بحث خدمت رسانی کمیته امداد، سپاه و ... کار می کنند و تا پایان سال قول داده ایم ۶۰ هزار شغل در فارس ایجاد کنیم که یک کار فرهنگی است و کمیته امداد فارس ایجاد ۱۵ هزار شغل در استان را به عهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز چهارشنبه (18 آبان) در جلسه مدیران و مسئولان فرهنگی استان با حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد، گفت: در عرصه فرهنگی دچار ضعف هایی هستیم و باید این ضعف تبدیل به قوت شود و قوت در بخش تبلیغی و فرهنگی باید متناسب با عرصه های دیگر رشد کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افزود: نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مورد تاکید قرار داده اند، ید واحده بودن است و همه باید به جای رقابت های بین دسته ای، با وحدت رویه برای تحقق اهداف اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی در یک گوشه کشور یک گروه ۳۰۰ تولید هنری در جامعه دارد باید در سراسر کشور این اقدامات هماهنگ شوند که نتایج آن مطلوب خواهد بود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر افزایش کاربرد پیام رسان های داخلی در فضای مجازی در ایام اخیر بیان کرد: کاربران پیام رسان «ایتا» از مرز هشت میلیون نفر رد شده اند که نشانه اقبال مردم به کانال خودی است که به ۱۲ میلیون هم خواهد رسید و «ایتا» از نظر فنی پیشرفت کرده است و به دولت تبریک می گوییم که با تمام شلوغی ها روی چنین عرصه هایی کار می کند.

وی ادامه داد: حرکتی که در زمینه شبکه ملی اطلاعات انجام شده از مرز نصف کاری که باید انجام می شده، عبور کرده است و بحث فضای مجازی خود را باید به جایی برسانیم که موتورهای جستجوی داخلی خود را داشته باشیم و باید در این زمینه ید واحده باشیم و مدام به دنبال موتورهای جستجو و برنامه های غربی نباشیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: نیاز به وحدت فرماندهی ما تامین است و عشق به رهبری را باید تقویت کنیم و در زمینه وحدت هدف بسیار باید کار کنیم زیرا هر کار خوبی با داشتن هدف گذاری به شکل مطلوب پیگیری می شود.

وی افزود: اینکه برای برنامه ها برش استانی تعیین نشود اشتباه بزرگی است اما برنامه ریزی، زمان بندی، بودجه بندی و ... در کار قرارگاهی موجب پیشرفت مطلوب امور می شود و بحث سبک زندگی موضوع اول برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس است که باید هدفگذاری را در آن اولویت بندی کنیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه امروز وحدت قلوب مهم است، اظهار کرد: اینکه کار به نام کدام یک از ما تمام می شود مهم نیست بلکه اتحاد برای حصول نتیجه مهم است و خوشبختانه وحدت قلوب در فارس همواره مطلوب بوده است،  موضوع تواضع هم حائز اهمیت است و در این اوضاعی که می خواهیم دنیا را متوجه اشتباهاتشان کنیم، نباید قیافه بگیریم

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در فارس به عنوان یک کار فرهنگی مهم گفت: در بحث خدمت رسانی کمیته امداد، سپاه و ... کار می کنند و تا پایان سال قول داده ایم ۶۰ هزار شغل در فارس ایجاد کنیم که یک کار فرهنگی است و کمیته امداد فارس ایجاد  ۱۵ هزار شغل در استان را به عهده گرفته است.

کد خبر 1230676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha