تاکید بر کار رسانه ای هماهنگ و اختصاص ۳۰ درصد از تبلیغات شهری در خصوص افزایش جمعیت

در نشست قرارگاه استانی جمعیت و خانواده استان کرمان بر اهمیت کار رسانه ای هماهنگ و اختصاص ۳۰ درصد از تبلیغات شهری در خصوص افزایش جمعیت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار چهارشنبه(۱۸ آبان) در نشست استانی قرارگاه "جمعیت و خانواده" تاکید کرد: آمارها در خصوص میزان ازدواج و طلاق باید متقن باشد.

 

 

 

استاندار کرمان در همین زمینه یادآور شد: مرجع رسمی اعلام آمارهای مربوط به تولد، ازدواج، طلاق و مرگ صرفاً ثبت احوال است.

 

 

 

وی سپس ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری کرمان در خصوص حمایت از سیاست های افزایش جمعیت خواستار تسری طرح های تشویقی این شهرداری به شوراها و دهیاری ها شد.

 

 

 

فداکار تاکید کرد: بخشی از مشکل جمعیت را می توان به صورت فوری و آنی برای کسانی که خواهان فرزند آوری هستند(از طریق کمک به درمان ناباروری و...) حل کرد.

 


 

وی با اشاره به اهمیت بسته های تشویقی در زمینه حمایت از افزایش جمعیت گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر شاغل در معادن استان وجود دارد که باید سیاست های تشویقی برای آنان لحاظ شود زیرا معادن ظرفیت خوبی در ارائه تسهیلات دارند.
 

 

 

انجام کار رسانه ای مشترک و هماهنگ در خصوص افزایش جمعیت مورد تاکید استاندار قرار گرفت و در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها هم توضیح داد: این مسئله به عهده دولت است و در اختیار استان نیست.

 


 

مریم السادات طباطبایی، سرپرست اداره کل بانوان و خانواده استانداری کرمان با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد از تبلیغات شهری باید مربوط به مسئله جوانی جمعیت و فرزندآوری باشد؛ گفت: در حال حاضر چنین نیست و درخواست داریم شهرداری به این امر توجه کند.

 

 

وی افزود: تاکید بر مسئله افزایش جمعیت در حالی است که سن ازدواج بالا رفته و این باعث پایین آمدن سن بارداری است که باید به امر ازدواج نیز اهمیت داده شود. 

کد خبر 1230709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha