غرب به دنبال ایجاد گسست اجتماعی در جامعه ایران است

حجت الاسلام طائب گفت: باید با ارتباط گیری با مردم مراقبت کنیم این گسست اجتماعی که غربی ها دنبال آن هستند شکل نگیرد و نقش تبلیغ را جدی گرفته و خود را به اطلاعات غنی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «حسین طائب» در همایش تحلیلی تبیینی اتفاقات اخیر کشور که امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی شاهد روند صعودی قدرت انقلاب در تقابل با جبهه استکبارجهانی هستیم.

 

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: هر دولتی در آمریکا روی کار می آیند ۲ سند منتشر می کند در سند ۲۰۲۱ آمریکایی ها گفتند سه چالش جهانی داریم چالش اول ظهور قدرت های تجدنظر طلب، چالش دوم با حکومت های خودکامه و چالش سوم با گروه های فراملی (حزب الله انصار الله و غیره) است.

 

وی اضافه کرد: آنها اعلام کردند که این سه چالش سه پیامد داشته به طوری که رقبا احترام ما را رعایت نمی کنند، کشورهای دوست به ما اتکا و اعتماد ندارند و توسعه و نفوذ انقلاب اسلامی دارد بیشتر می شود و در هر سه چالش هم ایران نقش دارد.

 

حجت الاسلام طائب افزود: در سند جدید سه چالش را چین، روسیه و ایران عنوان کردند و همچنین می گویند ایران جزو مهمترین کشورهایی است که تضعیف دموکراسی غربی و مدل حکمرانی جدید را به جهان دارد ارایه می کند.

 

* چین، روسیه و ایران سه چالش آمریکا

وی عنوان کرد: امروز آمریکایی ها به زبان می آورند ایران دارد الگوی جدید به جهان ارائه می دهید و اصل تهدید را این موضوع بیان می کنند و دولت بایدن در فرصت محدودی که دارد باید به سه مسئله چین و روسیه و ایران بپردازد.

 

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: هدف راهبردی آمریکا در تقابل با ایران، مهار قدرت انقلاب اسلامی در تاثیرگذاری بر منطقه و جهان است و راهبردهایش هم بی ثبات سازی کشورهای منطقه مقاومت، اغتشاش در داخل ایران، ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران، طرح مسائل حقوق بشری و معتبرسازی تهدید نظامی با تک محدود است و تحقق هدف راهبردی آمریکایی ها در خصوص داخل ایران در این مقطع با جنگ ترکیبی انجام می پذیرد.

 

وی گفت: مهار قدرت انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی با اولویت دادن به اقدام نرم و نیمه سخت و دو اقدام محوری هویت زدایی و هویت زایی دنبال می شود که برای هویت زدایی اقداماتی همچون شبهه افکنی از طریق سوالات راهبردی، تردید در صداقت، اعتماد، موفقیت، امید و مقبولیت، ایجاد بی تفاوتی در مردم و ترس در خواص، ایجاد گسست اجتماعی، تشدید نفرت و کینه در میان اقوام، نسل ها و مذاهب، نافرمانی در همه سطوح جامعه ، شکست اقتدار امنیتی و سیاسی و شکل گیری هرج و مرج اجتماعی دنبال می شود.

 

* باید شبهات را شناخته و پاسخگوی سوالات مردم باشیم

مشاور عالی فرمانده کل سپاه توضیح داد: برای هویت زایی هم دشمن ایجاد زیرساخت ارتباطی، تبلیغ لذت گرایی و سبک زندگی غربی، شبکه سازی، تولید هیجان از طریق روش هایی مختلف از جمله بازی های کامیپوتری، تبدیل هیجانات روانی به اعمال خشونت آمیز، تخلیه هیجانات و خشونت علیه حاکمیت و معرفی لیدر داخلی را دنبال می کند و به فضل الهی دشمن شکست خورده است

 

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: باید این فرایند را تغییر دهیم هم در هویت سازی و هم هویت سوزی، در بحث هویت سوزی ما باید شبهات را شناخته و سوالات مردم را درآورده و در روش ارتباط، تجدیدنظر کنیم و بتوانیم با مخاطب ارتباط بگیریم و به سوالات مخاطب پاسخ دهیم و وقتی می گوییم پیشرفت، مخاطب پیشرفت کشور را بفهمد.

 

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشرفت ایران اسلامي در بخش های مختلف گفت: آمریکایی ها می بینند عضو شانگهای شدیم، می فهمند با کشورهای منطقه ۱۳۰ میلیارد دلار تفاهم نامه امضا کردیم و مشاهده می کنند اصلاحات اقتصادی داریم انجام می دهیم و قطع وابستگی کالاهای اساسی به ارز نفتی کار بزرگی بود که صورت گرفت.

 

* آمریکا نمی خواهد پیشرفت ایران را ببیند

وی تصریح کرد: امروز تولید علم داریم و سرمایه گذار می خواهیم علم را به ثروت تبدیل کند، زمانی نیروگاه برای ما نصب می کردند ولی امروز توربین نیروگاه را خود تولید کرده و در دیگر کشورها نیروگاه نصب می کنیم و خود صنعت هسته ای مان را ساخته ایم و آمریکا نمی خواهد این پیشرفت ها را ببیند.

 

حجت الاسلام طائب  یادآور شد: باید با ارتباط گیری مراقبت کنیم این گسست اجتماعی که غربی ها دنبال آن هستند شکل نگیرد و نقش تبلیغ را جدی گرفته  و خود را به اطلاعات غنی کرده و شبهات ذهنی خود را برطرف کرده و اینگونه جلسات باید برگزار شود.

 

وی خاطر نشان کرد: دولت دارد کارهای بزرگی انجام می دهد ولی حد انتظارات حداکثری شده و تبلیغ دشمن زیاد و تبلیغ خودی پایین است و دولت دارد کارهای اساسی انجام می دهد اما تصویر واقعیت دولت کوچکتر از واقعیتی است که وجود دارد.

 

کد خبر 1230743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha