جمعیت، یکی از مؤلفه های قدرت است

فرمانده سپاه جواد الائمه علیه السلام خراسان شمالی، جمعیت را یکی از مؤلفه های قدرت ذکر کرد و گفت: برای حفظ این قدرت، همه ما موظفیم و تکلیف داریم همانگونه که در جهت تقویت بنیه اقتصادی تلاش می کنیم در خصوص افزایش جمعیت هم تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سردار «اسماعیل فرجی» فرمانده سپاه جواد الائمه علیه السلام خراسان شمالی امروز چهارشنبه (18 آبان ماه) در همایش «همت همگانی برای ایرانی جوان»، جمعیت را یکی از مؤلفه های قدرت برشمرد و گفت: کشوری با 80 میلیون جمعیت در مقایسه با کشوری با 10 میلیون جمعیت در حوزه قدرت و اقتدار، قطعا قوی تر است.

 

وی تأکید کرد: برای حفظ این قدرت، همه ما موظفیم و تکلیف داریم همانگونه که در جهت تقویت بنیه اقتصادی تلاش می کنیم در خصوص افزایش جمعیت هم تلاش کنیم.

 

سردار فرجی با بیان اینکه دشمنان ما از همان اول انقلاب به دنبال کاهش سرمایه های اجتماعی که همانا مردم هستند، بودند، افزود: دشمنان در دهه 60 مدل و فرمول انفجار، ترور، بمب گذاری و آتش سوزی را پیاده کردند و وضعیت به مراتب امنیتی تر از اکنون بود و در نهایت با عدم همراهی مردم مواجه شدند.

 

فرمانده سپاه جواد الائمه علیه السلام خراسان شمالی با اشاره به اینکه حال دشمنان به فکر انتقام گرفتن از مردم هستند، اظهارکرد: کسانی که اوایل انقلاب در حمایت از گروهک رجوی باعث شهادت 17 هزار نفر از مردم بی دفاع شدند، حال داعیه آزادی ایران اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه انگیزه دشمن از ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران، تجزیه ایران است و قطعا آنها به فکر تبدیل ایران به سوئیس نیستند بلکه می خواهند عاقبت سوریه را داشته باشیم، افزود: آنها قصد دارند معنی آزادی را در ذهن ما و جوانان تغییر دهند و متاسفانه برخی از جوانان فریب آنها را خورده اند.

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم در این همایش گفت: هر چند در سیاست های جمعیتی کشور مصوباتی برای فرزند آوری اخذ و ابلاغ شده اما نیازمند افزایش مشوق های بیشتر در این حوزه هستیم .
 

وی با بیان اینکه هنوز ضریب نرخ جمعیت به نقطه قابل قبولی نرسیده است، افزود: ضروریست تا در چارچوب قانون، مشوق را افزایش داده و در مسیر جوانی جمعیت حرکت کنیم.
 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه کشور ما فراز و نشیب های بسیاری در حوزه جمعیت داشته اما در برنامه ریزی های آتی باید درصدد برقراری تعادل، فرهنگ سازی و باور اینکه که فرزند یک نعمت است باشیم، گفت: امید است با فرهنگ سازی و بستر سازی مناسب در حوزه معیشت خانواده ها به سوی کشوری جوان و پویا حرکت کنیم.

 

 

 

کد خبر 1230750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha