طرح گفتگوی اندیشمندان مسلمان برای حل چالش های جامعه مسلمانان در هند

هیئتی از اندیشمندان مسلمان به زودی با نارندرا مودی، نخست وزیر هنددر مورد وضعیت فعلی جامعه مسلمانان در این کشور گفتگو کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « siasat»، هیئتی از اندیشمندان مسلمان به زودی با نارندرا مودی، نخست وزیر هند در مورد وضعیت فعلی جامعه مسلمانان در این کشور گفتگو کنند.

در بیانیه منتشر شده از سوی این هیئت آمده است که مسلمانان به دلیل رویدادهای اجتماعی اخیر در ترس زندگی می کنند و راه برون رفت از این امر تنها از طریق گفتگو امکان پذیر است.

 

این هیئت در حال حاضر در حال بازدید از ایالات مختلف در جنوب هند است تا شکاف ها را  بررسی کرده و طرحی عملی برای از بین بردن اختلافات میان هندوها و مسلمانان ارائه کند.

آنها در حال حاضر با دانشگاهیان و متخصصان آموزشی از ایالت های مختلف ملاقات می کنند تا بهترین ها را به انجام برسانند.

 

«شاهد صدیقی» از اعضای این هیئت گفت: تمرکز این سازمان بر نوسازی مدارس و مساجد و استفاده از آنها به عنوان پایگاه هایی برای از بین بردن اختلافات و ایجاد انسجام در جامعه است.

به عنوان بخشی از این اقدام، هیئت اندیشمندان از مسجد الحسن در شهر شادنگار واقع در حدود 50 کیلومتری حیدرآباد بازدید کردند.

 

مسلمانان هند از زمانی که حزب ملی‌گرای هندوی «بهاراتیا جاناتا» در سال 2014 به قدرت رسید، احساس خطر کرده‌اند.

هنگامی که «نارندرا مودی» در سال 2019 برای دومین بار برای برنامه ملی هندوها انتخاب شد، کارشناسان حقوق بشر زنگ خطر یک نسل کشی را به صدا درآوردند، نسل کشی که وجود 200 میلیون مسلمان و 30 میلیون مسیحی ساکن هند را تهدید می کند.

کد خبر 1230754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha