جهاد تبیین یک کار قرآنی است

حجت الاسلام قمی گفت: جهاد تبیین یک کار قرآنی است و به برکت قرآن می توان حقایق را با منطق و تفکر قرآنی برای جامعه تبیین و آشکار کرد و در مجموع، تبیین رسالت پیامبرانه و قرآنی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام محمد قمی، امروز چهارشنبه (18 آبان) در دیدار با جامعه قرآنی استان فارس گفت: انس با قرآن جامعه را متحول می کند و از آموزه‌‌ های قرآن می توانیم علوم قرآنی را استخراج کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: برای ترویج قرآن در جامعه باید طرح آموزش ضمن خدمت قرآن در دستگاه‌ های دولتی به صورت منسجم اجرا شود.

وی وضعیت آموزش قرآن را در کشور مناسب ندانست و بیان کرد: اجرای طرح آموزش قرآن ضمن خدمت به کارکنان در تمامی دستگاه‌ های کل کشور را از طریق وزارتخانه‌ های متبوع مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: فعالیت هیئت اندیشه‌ ورز بانوان قرآنی اقدام موثری در حوزه قرانی است و نقش و مشارکت بانوان به عنوان مادران جامعه در حوزه های قرآنی همواره موثرتر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: در بودجه سازمان تبلیغات اسلامی درخواست کرده‌ ایم که بودجه قرآنی ردیف بودجه مستقل داشته باشد و سازمان دارالقرآن هم باید بودجه مستقل داشته باشد و برای تحقق این مهم به حمایت قرآنیان نیاز داریم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد تنوع در طرح های قرآنی گفت: از بیلبوردها و امکانات شهری باید برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شود و استانداری فارس در خصوص تنوع بخشی به فعالیت ها و طرح های قرانی کمک کند.

وی با اشاره به جهاد تبیین بیان کرد: جهاد تبیین یک کار قرآنی است و به برکت قرآن می توان حقایق را با منطق و تفکر قرآنی برای جامعه تبیین و آشکار کرد و در مجموع، تبیین رسالت پیامبرانه و قرآنی به شمار می رود و همه دستگاه ها، مسئولان و مجموعه های مردمی باید در این راه تلاش کنند.

کد خبر 1230771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha