ایجاد فضای گفت‌وگو با کتابداران و همکاران برای هم‌افق شدن از نتایج سفرهای استانی است

رمضانی در دیدار با کتابداران استان قزوین گفت: برگزاری سفرهای استانی با همه فشردگی‌های کاری و ملاحظاتی که وجود دارد، حداقل فایده آن بازدید از کتابخانه‌ها، بررسی معضلات و دغدغه‌های موجود در استان ها ایجاد فضای گفت‌وگو با کتابداران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد در سفر یک‌روزه خود به استان قزوین با کتابداران کتابخانه‌های عمومی این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل نهاد در این دیدار با ابراز خرسندی از ایجاد شرایط گفت‌وگو با کتابداران استان قزوین، بیان کرد: خوشبختانه سفرهای استانی بستری مناسب برای گفت‌وگوی مستقیم با کتابداران، بررسی شرایط و دغدغه‌های موجود در استان‌ها را فراهم می‌کند و این موضوع نگاهی کلان نسبت به مسائل در سراسر کشور برای نهاد ایجاد کرده است.

عزمی جدی برای رفع مشکلات وجود دارد

رمضانی گفت: عمده مشکلات موجود در سراسر کشور، مشکلات مرتبط با مسائل اقتصادی و معیشتی کتابداران است که موجب عزمی جدی برای رفع این مشکلات شده است؛ قبول داریم مشکلات و تنگناهایی وجود دارد و هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند آن را انکار کند؛ همکاران ما به تبع شرایط مالی و اقتصادی موجود در کشور در تنگناها و مشکلات مالی قرار دارند، پیگیری و تلاش برای رفع آن در سطوح عالی کشور صورت گرفته اما خب موانعی نیز وجود دارد.

دبیرکل نهاد گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر اساس قانون مصوبه مجلس در سال 1382 تأسیس شده و در قانون و آیین‌نامه اجرایی آمده است که امور اجرایی و اداری بر اساس دستورالعملی مصوب هیئت امناء انجام می‌شود؛ در یکی از بندهای آیین‌نامه اداری و استخدامی تصریح شده، در مواردی که در این آیین‌نامه تعیین تکلیف نشده، قانون مدیریت خدمات کشوری ملاک عمل است.

دبیرکل نهاد بیان کرد: راه مدیریت مسئله حقوق همکاران، حل مشکل از طریق مزایا و رفاهیات است، ولی به دلیل محدودیت‌هایی که در منابع مالی وجود دارد در تنگنا هستیم. در کنار کمک دولت و پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها، منابع فعلی کفاف افزایش را نمی‌دهد و همه تلاش ما این است که شرایط کنونی را مدیریت کنیم.

رمضانی با اشاره سفرهای استانی در این چند وقت که از سوی تیم نهاد انجام گرفته است، اظهار داشت: برگزاری سفرهای استانی با همه فشردگی‌های کاری و ملاحظاتی که وجود دارد، حداقل فایده آن بازدید از کتابخانه‌ها، بررسی معضلات و دغدغه‌های موجود در استان ها ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل با کتابداران برای هم‌افق شدن است.

ایجاد فضای گفت‌وگو با کتابداران و همکاران برای هم‌افق شدن از برکات سفرهای استانی

کتابداران ما با همه تنگناها هنوز خدمت‌رسان مردم هستند

وی خاطرنشان کرد: با همه مشکلاتی که وجود دارد، بنده موظف هستم مجموعه را در آرامش به پیش برم و اجازه ندهم مشکلات موجود فعالیت سیستم را دچار آسیب کند. با وجود همه مشکلات معیشتی و اقتصادی، هنوز کتابخانه تأثیرگذاری خود را دارد و کتابداران ما با همه تنگناها هنوز خدمت‌رسان مردم هستند. امروز شرایط ایران از لحاظ وسعت و کیفیت خدمات کتابخانه‌ای در وضعیت و جایگاه قابل قبولی قرار دارد و در نتیجه تغییر نگاه به ایران در این حوزه، اخیراً نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای نخستین بار به نشست منطقه‌ای ایفلا دعوت شده است.

ادامه این نشست به طرح پرسش‌های همکاران و پاسخ‌های دبیرکل نهاد سپری شد که پرداخت اضافه کار، مشکلات بیمه تکمیلی، انتقال در کتابخانه‌ها و کمبود نیرو برخی از مسائل مطرح شده از سوی کتابداران استان قزوین بود.

کد خبر 1230781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha