۴ کانون فرهنگی هنری  در مساجد اهل تسنن گیلان افتتاح شد

چهار کانون فرهنگی هنری در مساجد اهل تسنن روستاهای شهرستان رضوانشهر افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «رضا حاجتی» در آیین افتتاح این کانون‌ها که در کانون شهدای اورماملال خوشابر برگزار شد به تشریح ماهیت کانون‌های مساجد پرداخت و گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به‌منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به رسالت کانون‌های مساجد در راستای تحقق منویات امام(ره) و مقام معظم رهبری و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور اظهارکرد: کانون‌های مساجد نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی دارند و باید در این راستا جهادی حرکت کنند.

 

وی بااشاره به محسوس بودن خلاءهای فرهنگی با توجه به وقایع اخیر افزود: کانون‌های مساجد رسالت خطیری در پرورش کادر هنرمند انقلابی برای توسعه کشور دارند، گرچه در گذشته فعالیت‌هایی صورت گرفته، اما نیازمند تلاش بیشتر اصحاب مسجد و متولیان فرهنگی در این زمینه هستیم.

 

حاجتی با تاکید بر پویایی مساجد و استمرار فعالیت‌ها در این اماکن مقدس تصریح کرد: همه اقشار جامعه از هر گروه سنی باید در مساجد فعالیت کنند تا به مسجد طراز اسلامی دست یابیم.

 

 

وی با اشاره به نقش سوم زن در تعبیرات مقام معظم رهبری که زن اسلامی، نه شرقی است و نه غربی؛ زن شرقی محصور در خانه است و فعالیت اجتماعی ندارد و زن غربی رها از خانواده بوده و پیوندی با آن ندارد، اما زن مسلمان هم بنیان خانواده را حفظ می‌کند و هم در امور اجتماعی مشارکت دارد، تاکید کرد: باید در جامعه امروز نقش سوم زن را تقویت کنیم. در جای جای کشور زنانی داریم که تاثیرات عظیمی در جریان هدایت اجتماع داشته‌اند و امروز نیازمند روایت این نقش‌ها هستیم.

 

حاجتی در ادامه هویت کانون‌های فرهنگی هنری را کارکردی و قطعه تکمیل کننده مدیریت مسجد دانست و اذعان کرد: کانون‌ها دستیار فرهنگی هنری امام جماعت و مدیریت مسجد هستند و باید به این هویت خویش برسند.

 

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری به واسطه هنر و جذابیتی که دارند، می‌توانند مسجد را به مکانی جذاب تبدیل کنند تا همه اقشار جذب آن شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در پایان تاکید کرد: امروز به مسجدی نیاز داریم که محور همه فعالیت‌های اجتماعی و مرکز رسیدگی به مشکلات محل باشد.

 

گفتنی است، کانون شهدای حوریان در مسجد شهدای حوریان دهستان دیناچال پره سر، کانون شهدای چران در مسجد پیراسدالله چران روستای کوهستان دیناچال رضوانشهر، کانون شهدای رودکنار در مسجد انصار الحسین(ع)  پره سر و کانون شهدای اورماملال در مسجد جامع اورماملال بخش خوشابر افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد خبر 1230802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha