برنامه‌های متنوع در ۲۲ شهرستان استان مازندران همزمان با هفته کتاب

حسین جوادی گفت: همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ۲۲ شهرستان استان مازنداران برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های کتاب و جشن امضای کتاب اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین جوادی؛‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: به مناسبت هفته کتاب در استان مازنداران برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌ایم که در این راستا به‌صورت ویژه در سه شهر رامسر، نور و بهشهر نمایشگاه کتاب و جشن امضای کتاب برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این برنامه‌ها عمدتا به آثاری تعلق دارد که به فرهنگ و آداب و رسوم بومی مردم این منطقه بها داده‌اند و نویسندگان آنها هر کدام به نوعی دغدغه‌های محلی را در آثارشان نمایان کرده‌اند.

 

جوادی گفت: براساس برنامه از پیش تعریف شده، همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ۲۲ شهرستان استان مازنداران برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازدید روسای ادارات از کتابخانه‌های استان، تجلیل از اهالی قلم، پیشکسوتان و نوقلمان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب با موضوعات مختلف و جشن امضای کتاب اشاره کرد.

 

حسین جوادی در پایان اظهار کرد: چندی پیش دو روستا از شهرهای ساری و بابل در فهرست ۱۰ روستای برتر در حوزه توسعه فرهنگ مطالعه قرار گرفتند و در فهرست نامزدهای انتخاب روستاهای «دوستدار کتاب» نیز جای گرفتند. در راستای این رخداد فرهنگی، معادل ۱۰۰ میلیون تومان کتاب و کمک‌های نقدی با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار این دو روستا قرار گرفت.


سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

کد خبر 1230824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha