مجالس اهل بیت(ع) بهترین فرصت برای، معنویت درمانی نسل جوان جامعه است

حجت الاسلام بیات،گفت: دشمنان قسم خورده اسلام در کمین و انحراف جوانان آینده ساز ایران اسلامی هستند،لذا مجالس اهل بیت(ع) بهترین فرصت برای، معنویت درمانی نسل جوان جامعه است.

حجت الاسلام کمال بیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با بیان اینکه بهترین راهکار واکسینه کردن نسل مومن و انقلابی استفاده از معنویت درمانی است،گفت: هیئات و مجالس روضه خوانی بهترین موقعیت معنویت درمانی است و اگر معنویت درمانی همراه با شور و شعور حسینی(ع) و ادامه مسیر شهدا نباشد چه بسا نسل جوان پشت انقلاب را خالی بکند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)کرمانشاه با اشاره به حدیث شریف امیرالمومنین(ع) که به امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: دل جوان، مانند زمین کشت ناشده است. آنچه در آن افکنده شود، می‌پذیرد. از این‌رو، پیش از آنکه دلت سخت گردد و عقل و خردت سرگرم شود، به تربیت تو همت گماشتم، افزود: لازمه برخورد صحیح با جوانان آشنایی به مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و اهداف انقلاب خونبار اسلامی است.

 

وی خاطر نشان کرد: آیه ۳۳ سوره مبارکه یوسف، در رابطه با پاکدامنی حضرت یوسف(ع) فرموده است «قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ وَإِلاَّ تَصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَیْهِنَّ وَأَکُن مِّنَ الْجَاهِلِینَ؛ [یوسف] گفت پروردگارا زندان براى من دوست‏‌داشتنی‌‎تر است از آن‌چه مرا به آن می‌‎‏خوانند و اگر نیرنگ آنان را از من بازنگردانى به‌سوى آنان خواهم گرایید و از [جمله] نادانان خواهم شد، گفت: حوزه های علمیه،علماء، مبلغین صاحبان منبر و تریبون موظفند، نسل جوان را از آتش شعله ور شده گناه در جامعه نجات دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)کرمانشاه،اظهار کرد: دوران جوانی را دوران سرنوشت ساز و نقطه عطفی در شکل گیری شخصیت جوانان است وجوانانی که تحت تربیت دینی خانواده و اهل حضور در مساجد،جلسات قرآن، مجالس اهل بیت(ع) قرار گرفته اند مایه افتخار هستند.

 

حجت الاسلام بیات، تصریح کرد:  برخورد صحیح با جوانان در وضعیت فعلی فضای مجازی در جامعه، ضروری است و زمانی که تمامی آفات به جان دین و ایمان نسل جوان افتاده باید با تدبیر، آلودگی فضای مجازی را کنترل و بسته فرهنگی دینی را در اختیار آنان قرار داد.
 

کد خبر 1230854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha