استفاده از اتوبوس‌های نوسازی شده‌ برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهرستان‌ها

فکور گفت: از اتوبوس‌هایی که در شهر رشت نوسازی شده‌اند و قابلیت استفاده در حوزه حمل و نقل شهری را ندارند برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهرستان‌ها از جمله فومن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «موسی فکور» امروز (چهارشنبه، ۱۸ آبان) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فومن که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و اعضای این انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: کتابخانه فومن موقعیت خوبی دارد و کتابداران می‌توانند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن منطقه و سایر مناطق فعالانه تر حضور پیدا کنند. 

 

فرماندار شهرستان فومن تعرفه کتاب در بین اصناف مختلف را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و ابراز داشت: سرمایه‌گذاری در نسل کودک و نوجوان از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنیم زیرا تا حدود زیادی از این حوزه غفلت کرده‌ایم. 

 

فکور تصریح کرد: اشتراک مساعی و برقراری ارتباط دوجانبه بین نهاد کتابخانه‌ها و نهاد آموزش و پرورش و استفاده موثر از کتابخانه‌ها در سطح مدارس آثار گرانقدری را در بخش کودک و نوجوان بر جای خواهد گذاشت.

 

وی با بیان اینکه عدم توجه به مقوله کتاب آثار منفی عدیده‌ای در جامعه از خود بر جای می‌گذارد  یادآور شد: فرمانداری شهرستان آمادگی دارد در صورت اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از منابع ملی اعتباراتی را جذب کند زمین لازم را برای ساخت یک کتابخانه‌ای که در شأن شهرستان فومن باشد به این نهاد معرفی کند.

 

فرماندار شهرستان فومن اضافه کرد: شهرستان فومن ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فرهنگی دارد و می‌توان از نام و جایگاه این شهرستان برای در اختیار گرفتن اعتبارات ملی جهت احداث کتابخانه به خوبی بهره‌گیری کرد.

 

فکور خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم از اتوبوس‌هایی که در شهر رشت نوسازی شده‌اند و قابلیت استفاده در حوزه حمل و نقل شهری را ندارند، برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهرستان‌ها از جمله فومن استفاده شود.

کد خبر 1230862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha